מי מנסה להבעיר את הרוחות ברמלה? הערב (חמישי) נבדק חשד לצתה נוספת של אוטובוס בחניון בית העלמין החדש בעיר. באירוע לא דווח על נפגעים, האוטובוס נשרף כליל.

זה לא בדאחייה, זה בנגב: כך נראה היעדר משילות בישראל | צפו בתיעוד

תושבי העיר סיפרו כי "יש מחבלים כאן. שפל נורא ופגיעה נוספת. אין משילות בסיסית בעיר. פורעים ערבים שמרשים לעצמם פעם אחר פעם במרכז במדינת ישראל לצייר כתובת נאצה ולשרוף אוטובוסים, לא יהססו להגיע למעשים חמורים בהרבה".

"למה מחכים?! השטח בוער והפרעות פה, אנו תקווה שעירוב כוחות שב"כ ואיסוף הנשק וציוד אמל"ח מהבתים יחל סוף סוף, לצד מעצר מיידי של הפורעים מהאירועים האחרונים ועמדתם לדין", הוסיפו. 

אירוע זה מצטרף לסדרת תקריות שאירעו בעיר בתקופה האחרונה. לפני כשבוע דיווחו תושבי עמישב בעיר על צרור יריות ארוך שנשמע בשעות הבוקר המוקדמת. יממה קודם לכן, הוצתה סוכה ורוססו כתובות גרפיטי שנשאו את המשפט "אל אקצא-לוחמי חופש".

בתחילת חודש ספטמבר דיווחו התושבים בשכונה על רעשי צרורות נוספים הנשמעים באזור מגוריהם. בעקבות כך, משטרת רמלה פתחה מחדש את נקודת השיטור הקהילתי שלה בשכונה. על פי העירייה והמשטרה, נקודת השיטור הקהילתית תאויש בשני שוטרים מדי יום. 


תחנת המשטרה בשכונת עמישב ברמלה (צילום: דוברות המשטרה)
תחנת המשטרה בשכונת עמישב ברמלה (צילום: דוברות המשטרה)


תושבי עמישב, כמו תושבים יהודים ברחבי העיר כולה, חיים בתחושת אי־נוחות מאז הפרות הסדר החמורות שהתרחשו בה במהלך מבצע שומר החומות בחודש מאי האחרון, וקולות הירי הנשמעים כל פעם באזור אחר גורמים להם לפחד. בעקבות רצף האירועים פנו תושבים במכתב אל מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי, שבו הם קראו לו לצרף את השב"כ כדי לעצור את פורעי החוק ברמלה ולנקות את העיר מאמצעי לחימה (אמל"ח) לא חוקיים.

יאיר, המתגורר בשכונת עמישב סיפר: "לקום בחרדה מיריות מטר מהבית שלי, לרוץ מהר לילדים, להתקשר במקביל למשטרה זו מציאות הזויה ולא נורמלית". עוד אמר בכעס ושאל: "מתי תעוררו? הפרעות כבר כאן. תכניסו שב"כ קחו מהם נשקים ואמל"ח ותדאגו כבר לשקט ברחובות."