מנהל בית העלמין במעלה אדומים, הרב שמעון גרסון, סיפר היום (חמישי) לוואלה! כיצד גופתה של רחל אייזנשטדט, שבעלה גיא שפירא חשוד כי רצח אותה וניסה להתאבד, כמעט והובאה לקבורה לבקשת שפירא לפני שנשלחה לנתיחה במכון המשפטי באבו כביר. לדבריו, אחת מחברות המשפחה התעקשה ודרשה בתוקף שהגופה תישלח לבדיקה.

"בדרך כלל, במקרים כאלה, ההליך הוא שיש בדיקת משטרה ומד"א ולאחר מכן מוצאים הסכמה להוצאת רישיון קבורה ממשרד הבריאות", סיפר גרסון, "בתחילה, עם הגעת כוחות המשטרה לבית, כשגיא נשאל האם כדאי לשלוח את הגופה לקבורה, הוא אמר שהוא לא רואה צורך בכך, אבל אחת מהחברות של אחת הבנות, צעקה ואמרה לבת של רחל, 'את לא הולכת לקבור אותה, את שולחת אותה לאבו כביר, תחשבי רק אם יתעורר חשד ויצטרכו להוציא אותה מהקבר, אני לא זזה מכאן, האישה הולכת לאבו כביר'".

לדבריו, "זה נס גדול שהם שלחו את הגופה לאבו כביר ולא מיהרו להוציא רשיון לקבורה, כי אם זה היה קורה, הגופה הייתה מגיעה לבית העלמין ומיד היו קוברים אותה ואף אחד לא חושד בכלום".

גיא שפירא החשוד ברצח אשתו רחל (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
גיא שפירא החשוד ברצח אשתו רחל (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

גרסון תיאר גם את התנהלותו של גיא במהלך ההלוויה. "יומיים לאחר מכן, גופתה של המנוחה שוחררה והובאה לטהרה בבית ההלוויות שמגר. אני מכניס את המשפחה לזיהוי, הילדים נכנסו ופשוט מתפרקים, אני לא יכולתי לעמוד במצב הזה וגם לי היו דמעות בעיניים".

"בינתיים, הבעל גיא עומד ליד ראשה של רחל, הוא לא מגיב ולא שום דבר, פני 'פוקר פייס' כזה. אני אומר להם צריך לזהות את המנוחה, כפי שנדרש בחוק, אני מגלה את פניה והוא עומד ומסתכל בקרירות וחותם על המסמך. הולכים להלוויה, הוא אמר קדיש, ביקש להגיד כמה מילים ולאחר מכן הסתיימה הלוויה, המשפחה מתפזרת ואת הסוף כולנו יודעים", סיפר. 

"קברתי מאות ולא היה לי מצב שאני קובר איש ואשתו עומדת ושותקת, או אישה והבעל עומד ושותק. אין מצב, זה דבר נדיר, אפילו זוגות שהם נגיד פרודים או גרושים עומדים ובוכים, אבל הוא - ממש כלום. כשהם נכנסים לזהות אותה, והם לא יודעים שבעצם היא נרצחה והרוצח עומד לידנו", הוסיף.

כאמור, גיא שפירא, קצין מילואים ואיש הייטק כבן 50, חשוד ברצח רעייתו רחל בערב חג סוכות בביתם במעלה אדומים ובניסיון לשים קץ לחייו זמן קצר לאחר שנמלט מזירת האירוע, לאחר שהבין שהמשטרה בעקבותיו ופרץ מחסום באזור הדרום, כך הותר הבוקר לפרסום. מהחקירה עלה עוד כי כשהשוטרים הצרו את צעדיו הוא יצא מרכבו, שלף את אקדחו האישי שהוא נושא עמו ברישיון וירה בראשו.