למעלה מאלף מתמחים מבתי החולים ברחבי הארץ הפגינו אתמול במספר מוקדים בתל אביב במחאה על המתווה החדש לקיצור התורנויות שלהם. מנהלת היחידה הרפואית במשרד הבריאות, ורד עזרא, הזמינה את נציגי ארגון המתמחים "מרשם" לפגישת משא ומתן יחד עם נציגי ההסתדרות הרפואית בישראל, אך הם סירבו להצעה, ודרשו להיפגש עם שר הבריאות ניצן הורוביץ. ד"ר מעיין בכר, רופאה מתמחה, התייחסה הבוקר (ראשון) בתוכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM למאבק לקיצור התורנויות, והוסיפה: "האינטרס הוא לא רק שלנו. גם המנהלים שלי מייחלים לשינוי הזה ושיתנו להם את האות להוריד את משך התורנות או משך ההתמחות".

"אני לא חושבת שזה נכון שבכיר בגיל 50 או 60 צריך לעשות לילות או ערבים", אמרה בכר. "זה לא הוגן. אפשר למצוא דרך אחרת לחלק את העומס, ושזה לא יהיה 26 שעות ברציפות. זה אפשרי".

"כשהבנתי שיש הד תקשורתי סביבנו, פרסמתי סרטון בו אני מראה שלא הספקתי לשאוב חלב לבני", סיפרה. "את הסרטון צילמתי בערך לפני חודש. בחודשים האחרונים התחלתי לצלם את עצמי אחרי התורנויות כדי לפרוק ולא להגיע עצבנית הביתה וכדי לא להירדם על ההגה. אני לא מפרסמת את הסרטונים שלי, אבל ברגע שהתחיל המאבק וראיתי שאנחנו מעניינים מישהו ישבתי עם חברה ואמרתי שאני מעריצה את החבר'ה של הנהגת 'מרשם' שעושים עבודה מדהימה אבל אני לא ברמה שלהם. הראתי לה את הסרטון הזה והיא אמרה לי שאם חשוב לי להביא לשינוי אני חייבת לפרסם אותו. התחבטתי כי לא בדיוק רציתי שהפרצוף שלי יהיה בכל מקום, אבל בסוף זה עשה את העבודה".

"קיבלתי בינתיים רק תגובות חיוביות", סיפרה ד"ר בכר. "יש פה בלאגן, וצריך לעשות סדר במערכת הבריאות, לא רק עניין התורנויות. אתמול בהפגנה ניגשו אליי רופאים שאני לא מכירה והם רק רצו לתת לי חיבוק ואהבה".

לדבריה, "בתור מתמחה הרבה מהעבודה שאני עושה היא לא רפואית אלא משרדית. זה דברים שבת שירות או מזכירה יכולה לעשות בכיף. זה עניין של יעילות. התמזל מזלי שיש לי בן זוג שעושה ומאפשר לי הכל. להיות אמא עם ילדים קטנים תוך כדי העבודה הזו זה קשה. הקטן שלי בן עשרה חודשים - עליו אני מדברת בסרטון".

עוד סיפרה, כי "פעם הילד הגדול שלי היה חולה והוא אמר לי 'למה את הולכת לטפל בחולים ולא בי?'. אני לא היחידה שקיבלה את המשפט הזה. הסברתי לו שיש לנו מזל שיש את אבא ואת סבא וסבתא שאוהבים אותו ודואגים לו. האם האמנתי להסבר הזה? לא".

לסיום סיכמה באופטימיות: "אני חושבת שנצליח. כולם מבינים שזה לא אנושי, לא הגיוני ושזה פוגע בכולם - גם בנו וגם במטופלים. בארץ מאוד קשה לעשות שינוי בלי לעשות בלאגן. כולם יברכו על זה - כולנו באותה דעה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM