שר המודיעין, אלעזר שטרן (יש עתיד) שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והביע את דעתו על מינויו של ר', ראש השב"כ הנכנס: "אנשים שיש להם דברים להגיד על אחרים, צריכים לדבר גלויות. אסור לתת יד לתרבות האנונימיות. אני לא חושב שעל חשבון עידוד התלונה על מה שבאמת נעשה, אנו יכולים לתת לזה יד".

"בתפקידי כראש אכ"א, גרסתי תלונות אנונימיות של הטרדות מיניות. בירכתי את ר' על המינוי אחרי החלטת הוועדה. עם ישראל יכול להיות מאוד שקט במינוי הזה", הוסיף. 

אלעזר שטרן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אלעזר שטרן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהמשך דבריו, התייחס שטרן למתיחות ביחסים בין ראש מפלגתו יאיר לפיד לשרת הפנים איילת שקד: "אין ספק שהציבור יודע, מסתכל ומעריך. מי שוויתר הכי הרבה זה יאיר לפיד. מי שמשקיע כל כך הרבה בבניית הממשלה ובשימורה, לא ינסה להפיל אותה מאחורי הגב של עצמו. לפעמים יש אי הבנות, וצריך לסדר את זה עם שיחת טלפון. הממשלה הצליחה לגשר על פערים הרבה יותר גדולים, וזו בשורה לעם בישראל".  

"מי שהפילו את חוק האזרחות בניגוד לערכים של עצמם, הם הליכוד והציונות הדתית" אמר על סערת חוק האזרחות, והוסיף: "כל מי שנתן יד והצביע בעד הממשלה הזאת, במיוחד השרים הבכירים שלה כמו שקד, מבין את המחירים. אני יודע מה היה בשיחה בין לפיד לשקד. המשבר שהיה מאחורינו, אני מקווה שלא יהיו משברים, ואני מאחל לעצמנו שאם הם יהיו, הם גם ייפתרו". 

השר שטרן התייחס גם אל סוגיית תקציב המדינה, והעריך: "תקציב המדינה יעבור, לא בקלות אך יעבור. הקואליציה תצביע על כל הסעיפים, אין שום כוונה להסתמך על קולות אחרים. זו אופוזיציה שהוכיחה שאי אפשר לסמוך עליה עד לרגע האחרון". 

לאחר פרסום הריאיון נמסר מטעמו של שטרן בנוגע לנושא התלונות האנונימיות: "למען הסר ספק, בכל תפקידיי, וגם כמפקד ובוודאי כראש אכ"א בצה"ל, פעלתי לעודד כל חיילת או חייל שהוטרדו מינית או אחרת, להתלונן על כך ובמקביל פעלתי לטיפול חסר פשרות במי שנמצא אשם. כל תלונה של חיילת או חייל, בדבר הטרדה מינית, נבדקה לעומקה. אמרתי רבות בעבר עד כמה תרבות של יחסי מין תחת יחסי מרות, הינה הרסנית לחוסנו המוסרי של צה"ל ועל כך אני עומד גם הבוקר".



סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm