אתמול חלה הדרדרות במצבו צבי גור, שחטף ורצח ב-1980 את הילד אורן ירדן ז"ל, בעקבות מחלתו הסופנית עמה הוא מתמודד בשנים האחרונות. פרקליטו ביקש לשחרר אותו לביתו על מנת שיוכל לסיים שם את חייו. משפחת ירדן התנגדה לכך נחרצות, והיום (רביעי) צפוי להתקיים על כך דיון בבית המשפט. עורך דינה של משפחת ירדן דוד פורר, הסביר בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב, בתוכניתם ברדיו 103FM, מדוע המשפחה מתנגדת לבקשה. 

"המשפחה כואבת את האירועים האלה במשך 41 שנה זה מלווה אותה יום יום, המשפחה התפרקה בעקבות הרצח האכזרי", אמר עו"ד פורר בפתח דבריו. "אחרי הרצח הוא המשיך לנסות לסחוט את המשפחה, הסתיר את העובדה שרצח את הילד. הרצח היה אכזרי בצורה יוצאת דופן, והרי היום השאלה היא שאלה סמלית האם עושים מחווה של אנושיות וסמליות לטובת רוצח או לא", הוסיף ואמר כי "הכי קל להגיד 'אנחנו רוצים להיות אנשים טובים בואו נעשה מעשה טוב', כי הרי מבחינתו של צבי גור הנושא לא רלוונטי הוא מורדם ומונשם על פי הדיווח שנמסר מבי"ח, הוא אישית לא ירגיש את ההבדל אם הוא מורדם ומונשם בסטטוס של אסיר או כשהוא בן חורין".

עו"ד פורר ציין כי גור ביקש במהלך השנים האחרונות מספר פעמים להתשחרר ממאסרו בגלל מצבו הרפואי: "הוא מבקש מספר שנים להשתחרר, לפני שנתיים הביא חו"ד רפואית שימיו ספורים ושהוא עומד למות תוך זמן קצר ומתברר שהוא שרד. השאלה האם אנחנו כחברה רוצים לגלות חמלה כלפי רוצח כזה או לא. זו בעיניי השאלה האמיתית".

כשנשאל, האם העמדה הרשמית של משפחת ירדן היא להתנגד נחרצות לשחרורו של גור, השיב עו"ד פורר: "חד משמעית, כי לא מגיע לרוצח כזה, הוא צריך להישאר כסמל לאדם שמתנהג בצורה כזאת מהיום הראשון ייתפס עד יומו האחרון עד יום המאסר האחרון הוא צריך להיות בבית הסוהר". עוד אמר כי "המשפחה נאבקת בנושא הזה מספר שנים, צריך לציין לחיוב בצורה מרשימה את הפרקליטות שנלחמת פעם אחר פעם נגד השחרור המוקדם".

"כל מי שחי בישראל בשנה הזאת זוכר את האירוע", המשיך עו"ד פורר, "אלה היו שבועיים וחצי של חיפושים ודיווחים יום יומיים והרוצח השתתף בעצמו בחיפושים לכאורה, אלה דברים אבסורדים". הפרקליט התייחס לדיון שעתיד להתנהל בעניין השחרור של גור ואמר: "הרבה מאוד תלוי בעמדת הפרקליטות, כמו שהובילה את הקו שמתנגד לשחרור, אני מקווה שתמשיך להוביל את הקו של התנגדות לשחרור. אני לא חושב שמגיע לו המעשה הסמלי הזה. אני חושב שהאמירה הסימבולית צריכה להיות הפוכה".

בהמשך, סיפר עו"ד פורר מה מצבה של משפחת ירדן במהלך התקופה האחרונה: "אין יום שהם לא חיים את זה, האבא נפטר לפני הרבה שנים והיה מרוסק. אני מכיר אותם אישית הרבה שנים ומטפל בהם פרו בונו בנושא הזה כי אלה אנשים שנכנסים ללב ומי שמכיר אותם יודע שהכאב חי ונושם אצלם. האמא בחיים, אבל אחרי ניסיונות אובדניים, היא מספרת עליהם בגלוי".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm