שרת האנרגיה קארין אלהרר ושר המים של ירדן מוחמד אל־נג׳אר נפגשו אתמול בירדן במסגרת ועדת המים המשותפת לשתי המדינות, וחתמו על ההסכם המעגן בתוכו את הכפלת אספקת המים השנתית מישראל לירדן למשך השנה הקרובה, עם אפשרות לשנתיים נוספות. גלעד שרון, חבר "הליכוד" ובנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל (אריק) שרון, צייץ בטוויטר נגד ההסכם וטען ש"לא נותנים במזרח התיכון מתנות בחינם".  שרון התארח היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית וינן מגל ב-103FM והסביר מדוע צייץ נגד העברת המים לירדן. בהמשך, עקץ את כספית ובין השניים פרץ עימות.

אתה מצייץ אתמול נגד המים לירדן ואומר שלא נותנים במזרח התיכון מתנות חינם. אתה נתת את ה-מתנה חינם לערבים.
"אין לי בעיה לעזור לירדנים אבל לא בחינם. אנחנו לא צריכים להיות פראיירים. אנחנו מחזיקים בחיים את המלך ואת אבא שלו. הוא יודע את זה ואבא שלו ידע את זה, וכל מה שאנחנו מקבלים מהם זה גינויים. הם הכי עוינים אותנו במוסדות הבין לאומיים".

כספית: איזה הישג הביא אביך. אני זוכר את זה כי סיקרתי את זה כשהחליט לתת להם 50 מיליון קוב יותר בדיונים.
"יש הסכם שלום שמגיע להם מים". 

כספית: הוסיף 50 מיליון קוב ואני חושב שעשה מצוין. אבל לבקר את זה זו צביעות.
"איפה ההדדיות?".

כספית: אתה יודע מה קיבלנו? מה עלה בפגישות בתחום הביטחוני?
"שיתוף הפעולה הביטחוני חשוב לנו, אבל בשבילם זו האפשרות להתקיים בכלל אז תניח לדבר הזה".

כספית: לא אניח לו כי יש לנו אינטרס ביטחוני עליון שהם יתקיימו, אחרת הפלסטיניים ישתלטו על זה.
"מדינה פלסטינית בירדן זה לא דבר כל כך גרוע אבל פה לא נותנים דברים ככה. לא נותנים דברים בחינם".

כספית: את זה אומר מי שנתן לערבים את כל היישובים ברצועת עזה וארבעה בשומרון בלי לקבל כלום.
"אתה חושב שעזה זה נכס ואני חולק על זה אבל לא זו השאלה. כשאתה בקשרים עם המדינות הסובבות אתה לא יכול להתנהג בהתרפסות ולחגוג את זה שהם מוכנים לקבל 50 מיליון קוב מים".

כספית: אתה מציג את הדברים בצורה מעוותת. אני אקרא לך משהו שפורסם באפריל 2021. נתניהו קיבל את ההמלצה של שר האנרגיה, הותיר להיענות לבקשת ירדן להגדיל את כמות המים שישראל מספקת, והירדנים ישלמו עבור המים הנוספים שיקבלו. נציב המים אמר גם שאנחנו נותנים אותם במחיר מלא.
"הם צריכים את זה".

כספית: כשאתה מדבר על גאווה ואני מדבר על צרכים ביטחוניים.
"הצרכים הביטחוניים שלנו זה צורך ואצלם זה כדי שהמשטר יתקיים. כמה תתחבא ממשלת בנט שתלויה באחים המוסלמים מאחורי הסינר של הממשלה הקודמת?".

כספית: אבל נתניהו אישר באפריל להוסיף להם מים.
"אבל הוא לא ראש הממשלה יותר, הוא באופוזיציה".

כספית: יש גבול כמה צבועים אתם יכולים להיות.
"אם אין נתניהו אין לך עבודה הרי, מה אכפת לך ממנו? הוא באופוזיציה".

כספית: הייתה לי הרבה עבודה לפני נתניהו, בין היתר התעסקתי באבא שלך, ותהיה לי אחריו. אני מציע שלא תכניס אותי למשוואה. אני יודע כמה חשוב לנו על פי כל גורמי הביטחון שהממלכה בירדן תהיה יציבה.
"אתה מתעסק במחיר לקוב, זה לא חשוב בכלל. עצם העובדה שאתה מוכן למכור להם מים זה מאפשר להם חיים, אני לא נגד אבל לא רוצה להיות פראייר".

כספית: אתה לא יודע מה האינטרס הביטחוני. 
"אז תגיד לנו מה, תאיר את עינינו".

כספית: אני לא יכול להגיד. אתה אמור לדעת את זה מאביך המנוח.
"כי אין".

כספית: אין לנו אינטרס ביטחוני בירדן? אתה מדבר שטויות וחבל.
"גם להם יש אינטרס".

כספית: נכון, ולכן אם יש לך התפלה יש לך הרבה מים.
"לך יש, לא להם".

כספית: זה 'אובייס' לתת להם ולשמור על היציבות שלהם כי נתניהו עצמו אישר לפני חודשיים.
"מה הקשר עוד פעם נתניהו?".

מגל: עזוב, זה רפלקס מותנה. אני רוצה לתקן שמי שנתן את צופר ונהריים זה רבין ולא נתניהו.

כספית: הייתה לנו אופציה לקבל אותם בחכירה לעוד 25 שנים אבל הירדנים אמר שבגלל ההתנהגות של נתניהו והמצב של היחסים הם לא רוצים לדון בזה. 

מגל: נתניהו עמד מול הירדנים שאגב מפלרטטים בחזרה עם האיראנים, ובנט רץ בחוסר ניסיון, בחוסר בגרות ובילדותיות ובפגישה הראשונה נותן 50 מיליון קוב. כמו שמרקל באה והיא המצפן של אירופה.

כספית: חוסר ניסיון? בן אדם שאמרו לו השגרירה, הרמטכ"ל וראש השב"כ - 'אל תזמין את המאבטח להצטלם סלפי בלשכה' והוא עשה את זה כי מישהו בבית אמר לו לעשות את זה וגרם לנזק בל ישוער, ואתה מדבר על חוסר הבגרות של בנט?
"בסוף יש לנו ממשלה שהיא נתונה בידיים של האחים המוסלמים, כמו שאמרה מספר 4 במרצ - 'אין חופש פעולה ביטחוני'. צריך להחליף את הממשלה הרעה הזאת וכדי שהליכוד יהיה ראוי לחזור אנחנו צריכים להכניס אנשים ואני בעצמי מתכוון להתמודד. בנט מכר את כל מה שהוא סיפר שהוא מאמין כדי להקים את הממשלה הרעה הזאת".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm