עורך דינו של יזם הנדל"ן אלדד פרי ז"ל שנרצח ביום שישי האחרון ברחובות, עו"ד שי גליקמן, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר על היכרות שלו עם פרי ז"ל. "אני מלווה אותו כשנה וקצת. ליוויתי אותו בחקירות, פגישות, שיחות. אני הכרתי בן אדם שהיה רתום כל כולו לטובת המהלך של להציל את הפרויקטים שהוא קידם והוביל בשם החברה. עבד כל כולו ושיתף פעולה עם הנאמנים של החברה".

"אנחנו התמקדנו במישור חדלות הפירעון, בניסיונות לסכם ולהציל ולהחזיר את החובות במקסימום שניתן לנושים. פגשתי אדם מאוד אופטימי מהיום הראשון והאופטימיות התחזקה עם התהליך. דיברתי איתו בשלישי או רביעי האחרונים והוא עדכן שהוא עומד להיפגש עם משקיעים שאמורים להשקיע בפרויקטים ולהזרים את הכסף בשביל הסדר הנושים, זה מלמד על אדם אופטימי וחדור מטרה", הוסיף. 



בהמשך שיתף כי לפרי היו חובות בסף של כ־330 מיליון שקל, ערבויות לחובות של החברה. "ברגע שנכנסנו לתמונה והוא הגיע אלינו לייעוץ המלצנו לו לעצור, להסכים להקפאת הליכים, לתת התערבות של נאמנים מטעם ביהמ"ש, וכך הוא פעל. מה שהיה לפני כן ואיך הוא הגיע לחובות האלה שהצטברו זה נמצא בבדיקה של נאמנים", סיפר. 

זירת הרצח ברחובות (צילום: פרטי)
זירת הרצח ברחובות (צילום: פרטי)


"היו רוכשי דירות שנפגעו, היו מאות אנשים. היו רוכשי דירות שנפגעו, לפני חדלות הפירעון הלחץ היה מאוד גדול, אחר כך הנאמנים הובילו הסכמות עם מנהלי קבוצות הרכישה עם מנהלי הקבוצות שאיגוד את אותם רוכשו דירות והגיעו להסכמות במסגרת בית המשפט. לא קיבלתי מאלדד חוץ מבתחילת התהליך אנשים שהגיעו למשרד ורצו באופן טבעי לדעת מה עולה בגורלם בעקבות הליך חדלות הפירעון של החברה, מעבר לזה הוא לא ציין בפניי משהו חריג". 

בסיום אמר עו"ד גליקמן כי הוא אינו יודע מי עמד מאחורי החיסול. "אחד הדברים שאני באמת הופתעתי לשמוע מכל השיח שהיה בסוף השבוע האחרון זה הנושא של שוק אפור כי לא נחשפנו לנתונים כאלה", סיכם. 

סייעה בעריכת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm