אברהם בייגה שוחט, מי שכיהן כשר אוצר בממשלתו של שמעון פרס, שוחח היום (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על הטענות נגד פרס על הטרדות מיניות: "אני מאמין לקולט היא לא הייתה ממציאה מהראש, אבל אני חושב שהדברים צריכים להישאר בפרופורציה המתאימה, גם בהתחשב בתקופה ובנורמה".

בפתח הראיון נשאל על עדותה של קולט אביטל: "אני מכיר את קולט טוב, היא בחורה הגונה והיא סיפרה את מה שאמרה, אני הרי לא יכול להצדיק התנהגות כזאת (של פרס). נתחיל עם זה. אבל יחד עם זאת, אני חושב שאנחנו מדברים על תקופה בה הלגיטימציה הייתה לגמרי אחרת בעניין הזה. זה לא מצדיק אבל לא זו הנקודה".

בתגובה לדבריו, אמרו המראיינים לשוחט: "אנחנו מדברים על עדות חדשה שכנראה הרבה יותר טרייה", והשיב: "אם אתם אומרים והייתה עדות, אולי מחר תהיה עוד אחת, אז בסדר והדברים נאמרו. איפה אנחנו נמצאים כרגע? מה אנחנו עושים עם הדבר הזה? אנחנו לא באים לשפוט אותו כרגע, הוא גם לא יכול לענות, אבל הדברים שנאמרים הם נכונים. מה זה עושה לפרס מבחינתי, שהייתי מראשי היריבים שלו לאורך כל הדרך הפוליטית, בערך 15 שנים? אני חושב שאתה מסתכל במבט היסטורי אחורה ואי אפשר להתעלם ממנו, אתה לא יכול להגיד רבותיי הכול נמחק, ממש לא. אי אפשר למחוק את הכור האטומי בדימונה, מעורבות באוסלו שבעיני היא דבר חיובי. החברה הישראלית, כולל התקשורת, עוברת תהליך של דה־לגיטימציה בלתי סביר לדעתי בעניין הזה".

על הטענות של קולט אביטל, הוסיף: "ראיתי את הריאיון שלה אתמול ב־12 ואני מאמין לה. בגילוי נאות, בשנותיי האחרונות בכנסת היינו יושבים אחד ליד השני ואני מאוד מעריך את קולט, אני מאמין לה. אבל אמרתי גם שעם כל זה שאני מאמין לה ולא מתווכח על הצורך להגיד את זה עכשיו או לא עכשיו וכיבדתי שהיא שמרה את זה בזמן ההתמודדות לנשיאות ולא השתמשה בזה לצרכים פוליטיים, אני מסתכל על זה מלמעלה במבט ההיסטורי מה אנחנו עושים עם הדבר הזה".

מה אתה עונה מה אתה עונה לאותם גורמים בעיקר בימין שאומרים שיש צביעות והתייחסות אחרת להטרדות מיניות מצד השמאל, כי כשמדבור באיש ימין כמו גנדי אז זכרו נרמס והדמות לו לגמרי מושחתת?
"אני חושב שהדברים במקרים שנתת, הסיפורים ואני יודע שחלקם נכונים, פי אלף יותר חמורים. פי אלף יותר חמורים מבחינת ההתנהלות של גנדי ואני לא נכנס לעולם הפשע ומה שסיפרו אותן נשים שהותקפו וחלקן התלוננו על אונס. אני לא בית משפט, ואני נמאס לי מהימין והשמאל בעניין הזה, הרי מדינת ישראל היום חיה במצב שאם תשאל על מזג האוויר גם התשובה תהיה ימין ושמאל".

לצידו של שוחט, חתנו של הנשיא לשעבר שמעון פרס והרופא האישי שלו, רפי ולדן, התראיין ונשאל כיצד הוא מתייחס לפרסומים האחרונים, ואמר: "קיבלנו החלטה של המשפחה שאנחנו לא מתראיינים. אני הייתי קרוב אליו מאוד, ולא ראיתי שום דבר שדומה מקרוב או מרחוק למה שמאשימים אותו".

לסיכום, אמר שוחט: "כמי שמסתכל מהצד וכבר לא מעורב בשום דבר בעל משמעות פוליטית אני חושב שהניסיון לרסק את דמות כתוצאה מזה הוא ניסיון לא נכון גם בגלל מרחק הזמן גם בגלל ההתנהלות בתקופה ההיא וגם בגלל הדברים שמופיעים עכשיו אחרי כל כך הרבה שנים ופתאום תגיד בעצם היה בן אדם שכל מה שעשה הוא התעסק עם נשים, זו לא התמונה".

סייעה בהכנת הכתבה: עפרי גליכמן/103fm