עמותת יוזמות אברהם מסרה כי מתחילת השנה נרצחו 101 בני אדם בחברה הערבית, לאחר שהבוקר (שני) אירע רצח נוסף באום אל פחם. חאמד חליל בן ה-25, תושב המקום, נורה למוות כאשר יצא לעבודתו. הוא פונה תחילה למרכז הרפואי "העמק" בעפולה כשהוא פצוע באורח אנוש, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. גולן יוכפז וענת דוידוב שוחחו  בתוכניתם ב-103FMעם ממלא מקום ראש העיר אום אל פחם זכי אגבארייה, שהגיב לדברים.

"אנחנו קמים בבוקר ושומעים כל פעם על עוד קורבן בכלי התקשורת המקומיות", סיפר אגבארייה. "התחילו ידיעות שמישהו נרצח באום אל פחם בשכונה המזרחית. היה רצח גם לפני שבוע. לפי מה ששמענו מאנשים בשכונה הוא יצא לעבודה ומישהו ארב לו וירה בו".

לדבריו, "התושבים כועסים על המשטרה, על העירייה והנהלת העירייה לפעמים למרות שאין לנו מה לעשות".

על סוגיית התערבות השב"כ במיגור הפשיעה והאלימות במגזר אמר כי "יש חילוקי דעות והתנגדות עזה במגזר הערבי להתערבות השב"כ ולמעצרים מנהליים". הוא הביע את דעתו באשר לניהול המאבק וטען: "זה כאילו המשטרה מרימה ידיים ואומרת 'אני לא יכולה לטפל בזה'. אני חושב שהמשטרה משדרת שהיא חלשה או שלא רוצה לטפל בזה כמו שצריך. אם יהיה בדרג הפוליטי רצון אמיתי עם לוח זמנים, יצליחו. אני לא חושב שצריך לערב שב"כ, כי אני מאמין שהמשטרה היא גוף מספיק חזק אם יש רצון".

לדעתו, "יש במגזר הערבי גוף חשוב מאוד שצריך לחזק אותו והוא הסולחה. אני חושב שהוא מסכל לפני שקורה משהו, לפני שהעניינים מחמירים. לפעמים יש סכסוכים על דברים קטנים שמתפתח מהר לעניין של כבוד. הימצאות הנשק יכולה לעודד אנשים להשתמש בנשק הזה".

לסיום התייחס לאחוז הקטן של מקרי הרצח במגזר הערבי שמפוענחים: "זה טירוף, בלתי נתפס. עם כל היכולות של המשטרה מפענחים רק 20 אחוז. אנחנו טוענים שגם כשהמשטרה אומרת שהיא רוצה ומנסה, אין רצון רציני אמיתי למגר".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm