התהפכו היוצרות? כתב המשפט והמגיש גיא פלג התייחס היום (שלישי) לנושא טקס האזכרה לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל שנרצח לפני 26 שנים, אך לא רק. בעקבות ההתבטאויות השונות של בני משפחתו של רבין בכלי התקשורת השונים, בלטה גם אמירתו של הנכד, יונתן בן ארצי, שספג ביקורת חריפה מאוד מהמגיש.

כזכור, בן ארצי אמר אמש כי "השנה לאחר שנים חשוכות של פחד ושיתוק, עם ישראל פתח את עיניו. הרוח הישראלית ניצחה, שלטון העם ניצח את שלטון היחיד". דבריו עוררו תגובות גם מחברי כנסת מהליכוד, וביניהם יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו ששיגר הודעה דרך מפלגתו בה אמר "בדיוק ההפך". 

על כך פלג אמר: "אתמול התראיינה במהדורות המרכזיות בתו של רה"מ המנוח, הגב' דליה רבין. היא נראתה נרגנת וכועסת. אילו הייתה לי הזדמנות - הייתי שואל אותה על מי בדיוק גבירתי כועסת. נראה לי שיש לה סיבה לכעוס גם על בנה, שנשא נאום בעיניי חלול - אבל דבר אחד ברור, האדון יונתן בן ארצי לא מבין הבנה עמוקה מהי דמוקרטיה".

יונתן בן ארצי (צילום: צילום מסך כאן 11)
יונתן בן ארצי (צילום: צילום מסך כאן 11)

בנוסף התייחס להיעדרותו של נתניהו מטקס האזכרה של רבין ז"ל: "זכותו של נתניהו, לדעתי, שלא לפקוד את טקס הזיכרון, שמתנהל באופן שבו הוא מתנהל - ודאי כשהפרוטוקול לא מחייב אותו".

עם זאת, מתח פלג ביקורת גם על משפחת רבין וגם על ראש הממשלה לשעבר נתניהו: "האם משפחת רבין היא האשמה? האם היא מנצלת את יום הזיכרון כדי לתקוף את רה"מ לשעבר באופן חריף? או שאולי אשם נתניהו, שבחר אמש שלא להגיע לטקס? אולי הוא אשם בכך שמאז הרצח כבר 26 שנה הוא לא התייצב ולא הביע צער על חלקו בהסתה? נדמה לי שמתבקשת ההבהרה הזאת שלו".