"העבודות נמשכות כבר למעלה מחצי שנה לסירוגין בשעות הלילה ועם הפסקות ארוכות", טוענים דיירים המתגוררים באזור רחוב דיזנגוף בתל אביב. לאחר שבשנת 2018 הסתיימו בתום כשנתיים עבודות שחזור כיכר דיזנגוף במפלס הקרקע, כפי שהייתה בזמנו הכיכר המיתולוגית, החלה העירייה לפני כחצי שנה לבצע עבודות להקמת שבילי אופניים לאורך רחוב דיזנגוף.

"התחושה היא כמו באתר עבודה. עובדים במקטע בעיקר בשעות הלילה ואז יש הפסקה, עד שמתחילים עוד שלב", סיפרה אורית, המתגוררת באזור, והוסיפה: "העבודות יוצרות שיבושי תנועה ומטרדי רעשים ולעיתים הן נמשכות עד 5:00 בבוקר. אני מבינה שמשפצים ומפתחים, אבל צריכים גם להתחשב בדיירים באזור, ולרכז את העבודות בזמן יותר קצר ולא עם הפסקות". העבודות מבוצעות גם ברחובות סמוכים, כמו ברחוב פרישמן, דבר שמגביר את המטרדים.

השבוע קיבלו דיירים באזור הודעה על מקטע נוסף של עבודות בשעות הלילה. "בתאריכים 24־27  באוקטובר, החל מהשעה 22:00 ועד השעה 5:00, יבוצעו עבודות לילה ברחוב דיזנגוף, בקטע שבין כיכר דיזנגוף לבין רחוב טשרניחובסקי. העבודות יבוצעו בימים ראשון עד רביעי", צוין בהודעה מטעם העירייה. ועוד נכתב בה: "בשל העבודות, יהיו הסדרי תנועה זמניים. החל מהשעה 00:30 ועד 5:00 לא תתאפשר תנועת כלי רכב לרחוב דיזנגוף, בקטע שבין כיכר דיזנגוף לבין רחוב טשרניחובסקי".

"שוב צפויים לנו 'לילות לבנים' ושיבושי תנועה קשים למי שנוסע בלילה באזור. עד מתי זה יימשך"? הקשה דייר נוסף המתגורר באזור והוסיף: "כשעושים עבודות, צריכים לזכור שדיירים רבים מתגוררים באזור והגיע הזמן לקצר את לוחות הזמנים ולהאיץ את העבודות".בימים אלה חלקים נרחבים מתל אביב הופכים ל"אתר בנייה", על רקע עבודות התשתית של הקו האדום, הקו הירוק והקו הסגול של הרכבת הקלה ופרויקט התשתית "קדמת השדרה", שמבצעת החברה העירונית אחוזות החוף במרכז תל אביב.

עבודות הרכבת הקלה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)


"צריכים אולי לתאם בין כל הגופים, כדי להקל על התנועה בעיר. גם ככה עומסי התנועה כבדים, בעיקר בשעות הלחץ של הבוקר ואחה"צ", ציינה דיירת המתגוררת בלב העיר.

מהעירייה נמסר בתגובה: "אנו מצרים על המטרד, אך מדובר בעבודות לסלילת שביל אופניים באזור רווי בתנועה, שלא ניתן לבצע בו את העבודה בצורה בטיחותית, אלא בשעות הלילה. העירייה ביקשה מגורמי הביצוע שישתדלו לעשות כמה שפחות רעש בשעות הלילה. אנו עושים כמיטב יכולתנו על מנת לקצר את תקופת העבודות, הצפויה להסתיים בסוף החודש הבא".