עוד פרק נרשם היום (חמישי) במאבק בין הכבאים לבין נציב הכבאות, רב-טפסר דד שמחי. הפעם, לוחמי האש יצאו למחות על הנחייה חדשה של הנציב, שתיכנס לתוקף בתחילת החודש הבא, לפיה אסור יהיה לגדל זקן. 

במסגרת המאבק, עשרות כבאים מכל רחבי הארץ הפגינו היום מול לשכת נציב כבאות והצלה נגד החלטתו לדרוש מהם לגלח את הזקן באופן מוחלט, בהמשך לפסק הדין החלוט של בית המשפט. החלטת הנציב אמורה להיכנס לתוקף ב-01.11. נציגות הכבאים קוראת לשר לביטחון הפנים, עמר בר לב, לדחות את יישום ההחלטה עד לבחינה מחודשת של הנושא על ידי נציב הכבאות הבא, שאמור להיכנס לתפקידו בעוד כשלושה חודשים. 

"כבאי עם זקן - לא מסוכן"

נציגי הכבאים מציינים כי "במערך הכבאות וההצלה ישנם אלפי עובדים מכל גווני האוכלוסייה. חלקם נוהגים לגדל זקן על פי צו אמונתם. אם החלטת הנציב תיכנס לתוקף, מאות כבאים יצטרכו לעבור לעבוד כעובדי מנהלה בלבד, דבר שיפגע קשות ביכולת מערך הכבאות וההצלה לעמוד באתגרים הבטיחות העומדים בפני מערך הכבאות יום יום, שעה שעה".

''כבאי עם זקן הוא לא מסוכן''. הפגנת הכבאים  (צילום: ניב ארט craft7)
''כבאי עם זקן הוא לא מסוכן''. הפגנת הכבאים (צילום: ניב ארט craft7)

הכבאי איתמר פישר אמר בהפגנה: "יש 2,200 כבאים על כל מדינת ישראל. עוד שבועיים יגידו ל-300 כבאים, שזה יותר מ-10% 'לכו הביתה'. מי ייתן מענה? זה 80 כבאים בסה"כ לכל משמרת בארץ. מי ישמור על האזרחים? אנחנו אומרים שיש פתרונות. אנחנו מבקשים מהשר לבדוק את הדברים ובינתיים להקפיא את ההנחייה. לא הגיוני שבמדינה דמוקרטית במדינת ישראל יחליטו סתם ככה להוריד זקנים ל-300 איש. כבאי עם זקן זה לא מסוכן".

דדי שמחי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דדי שמחי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ארגון עובדי מערך הכבאות פרסם התייחסות למאבק: "יש כאן מאות עובדים שהוכשרו במשך שנים רבות באינספור תרגולי בטיחות על מנת לעמוד בכושר מקצועי. החלטת הנציב, באבחת חרב, עלולה לפגוע בכ-10% ממצבת כוח העובדים של מערך הכבאות וההצלה. זו פגיעה מסוכנת ביכולות שלנו לתת מענה לאתגרים הבטיחותיים. אסור לקבל החלטה כזו ללא בחינה מעמיקה של ההשלכות. אנחנו בטוחים כי השר לביטחון פנים, עמר בר לב, שמודע לאתגרים של כוחות הכיבוי וההצלה ידחה את ההחלטה במספר חודשים, עד לבחינה מחודשת של הנושא".