עו"ד דני זמיר, מנהל המכינות הקדם צבאיות, שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM על רקע הציוץ שכתב, בו סיפר על תקיפתם של קבוצת תלמידי מכינה ביום חמישי האחרון בעכו. בפוסט, האשים במפורש את התושבים הערבים בעכו: "פורעים לבושי שחור באופניים חשמליים, פורעים ערביים".

בתחילת השיחה, הביע זמיר דאגה על המתרחש בערים המעורבות ואמר: "אני במשבר מתמשך מאז חודש מאי, שרפו לנו מכינה שנמצאת ברמת אשכול ללא התגרות וללא כל סיבה. אין לי תשובה טובה מה צריך לעשות מעבר לחיזוק השליטה והאכיפה, אבל חייבים לשים על השולחן את הבעיה, והיא בעיה לאומית קודם כל ולפני הכל".

מה הבעיה הלאומית?
"הבעיה הלאומית בשכונות המעורבות בייחוד בעכו וגם בלוד ויפו, אבל בייחוד בעכו, זה שהתושבים הערבים תוקפים את התושבים היהודים כי הם לא רוצים אותם, או שונאים אותם או כועסים עליהם".

בסיום נשאל, האם האזרחים הערביים אלה ששונאים יהודים? רוצים את הארץ? זמיר השיב: "אני חושב שאין לי תשובות, יש לי השערות. קודם כל הבסיס הוא שכרגע האיבה מוצאת את הביטוי שלה באלימות. אם רוצים לטפל בזה צריך לטפל בזה". זמיר סיכם: "אני גר בגליל, כל שכניי ערבים, ההשקעה בציבור הערבי הולכת וגדלה והמציאות לא אידיאלית אבל רחוקה מלהיות קיפוח".