אורי מייזלמן, מדריך מסעות נוער לפולין, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לטור הדעה שפרסם בידיעות אחרונות, בו כתב בין היתר כי המסעות לפולין נגמרו. "אף אחד לא ביטל את המסעות בצורה רשמית ולא הודיע על זה, אבל טענתי שאין כוונה להחזיר אותם, בטח לא במתכונת שהייתה וגם לא פחות מזה. הכיוון המסתמן ממשרד החינוך הוא לבטל אותם".



"היחסים בין ישראל לפולין לא טובים, אין ספק, אך הם מורכבים וטעונים הרבה מאוד זמן, גם כשיצאו 50 אלף בני נוער בשנה, זאת לא הסיבה לעניין, זה לא עוזר כי הדיאלוג בין המדינות חשוב, אך יש צדדים כאלה וכאלה", הוסיף.

בהמשך, הסביר מייזלמן את חשיבות המסעות ואמר כי "זה מכריח את הנוער ואת בית הספר לעסוק בזה. היום, מה שלא חייב הוא לא מובן מאליו. עובדה שכן צריך, וזה שיש הכנה ארוכה ומשמעותית  וביקור במוזיאון ופעילות לפני, כמעט שנה שלמה, והשבוע האינטנסיבי הזה שהוא בעצם סמינר". 


לדבריו "זה לא רק ביקור במחנות. זה ביקור בערים, וללמוד על החיים שהיו שם לפני, מקומות שאין דרך אחרת ללמד עליהם. אני בעד כל יוזמה שיש ואני בקשר עם כמעט כל הגופים שאני רואה בהם פטרנרים. אני בעד לקרב ולהנגיש, אבל לצד המסע ולא כתחליף. צריך שתהיה בחירה, מי שמוכן יוכל לנסוע, ומי שזה לא מתאים לו יהיו לו אפשרויות אחרות".