אליעזר ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים", החל היום (חמישי) לרצות את עונשו במרכז הרפואי של שב"ס בניצן (מר"ש), לאחר שהורשע בביצוע של קבלת דבר במרמה, עושק וניסיון לאיום ובעבירות מס והלבנת הון. במשך הלילה, טרם כניסתו למעצר, הפגינו תומכיו מחוץ לבית הכלא. בתוך כך, למרות שבמסגרת הסדר טיעון נגזרו על ברלנד 18 חודשי מאסר, יירצה חמישה חודשים בלבד משום שהיה במעצר קודם לכן.

ברלנד עסק במתן שירותים שונים (פדיונות נפש, ייעוץ, גיוס תרומות וחוגי בית) תמורת תשלום בעת שעמד בראש קהילת 'שובו בנים'. מהאישום עולה כי הוא נמנע מלדווח על הכנסות אלה לרשויות המס, ואף פעל להסתיר את הרכוש האסור. בנוסף, ברלנד העסיק עובדים בהיקף של מיליוני שקלים מבלי להוציא תלושי משכורת וללא ניכוי מס כנדרש. 

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי "אין ספק בדבר חומרתם של המעשים בהם הורשע הנאשם, מעשים שנעשו בשיטתיות ומתוך תאוות בצע, תוך ניצול רגעי השבר בו היו מצויים המתלוננים ומצוקתם בשעתם הקשה ביותר". 

עוד נכתב כי "מהצהרות נפגעי העבירה שהוגשו עולה זעקתם של המתלוננים, ולא ניתן שלא לחוש את כאבם הרב ואת תחושתם הקשה, לאחר שנתנו אמונם ומבטחם בנאשם, שניצל אותם ברגעים של חולשה ומצוקה".