ד"ר תמיר גושן, מנהל השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, התייחס היום (ראשון) בראיון לתכנית "איפה הכסף" עם ענת דוידוב למקרים של שפעת העופות שהתגלו בצפון: גושן הציע כי יש להירגע ואמר: "האירוע האחרון קרה בלול רבייה של תרנגולי הודו במעין צבי, וכל בעלי החיים עברו המתת חסד. מבחינתו האירוע הזה והסיכון שבו נמצא תחת שליטה, וכרגע אנחנו גם לא ידועים על לולים נוספים עם אותו החשד בסביבה".

גושן ציין כי "צריך לזכור ששפעת העופות מהזן הזה מגיעה אלינו מאירופה - כרגע יש התפרצויות מדווחות באיטליה, בהולנד, בגרמניה, בדנמרק, ברוסיה ובאנגליה. זאת עונת נדידת העופות מאפריקה וזה מה שקורה בדרך כלל, כך קרה גם לפני שנה, עם רצף אירועים לא קטן". 

מנהל השירותים הווטרינרים הסביר כי "נגיף זה הוא בעל פוטנציאל הדבקה לבני אדם, אבל כדי שזה יקרה - האדם צריך לבוא במגע הדוק עם העוף, ולא במגע חטוף. אנחנו לא מקלים ראש כשמדובר בשפעת העופות, כל מה שמגיע היום לשווקים נמצא תחת פיקוח ובטוח לשימוש".

לסיכום, אמר גושן כי "המחלה היא מחלה עם מהלך מהיר מאוד בעופות מסחריים, כך שגם אם מחר יפגע לול שממנו יצאו עופות לשחיטה - אנחנו יודעים לאתר ולהחזיר את המוצרים החשודים עוד טרם הגיעם לשרשרת השיווק הגדולה ולשולחן הצרכן".