ישראלים רבים פשטו היום (ראשון) על חנויות הכלים החד פעמיים ותחנות הדלק, לקראת כניסתם לתוקף מחר של המיסים החדשים שהטילה הממשלה על חלק מחומרי הגלם והאנרגיה. המומחים מעריכים כי החל מהשנה הבאה הסכום החודשי שיוציא משק בית ממוצע על הצריכה יגדל במאות שקלים. "רוקנו לי מדפים, לא נשארה סחורה".

במסגרת גל ההתייקרויות, מחירי הדלק צפויים לזנק ב-23 אגורות, כך שהמחיר לליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי יעלה יותר מ-6.60 שקלים - שיא של שלוש שנים. במקביל, גם מחירי הכלים החד-פעמיים יעלו בקרוב ל-100%.

את ההתנפלות על המדפים הרגיש היטב זיו גבאי, הבעלים של חנויות "זיו פעמי": "העלו את זה בצורה חדה מאוד, מדובר בהחלטה טיפשית. זה פוגע בעיקר באנשים החלשים. שיש להם הרבה ילדים. זה פשוט מטורף, זה מכת מוות לתעשייה הזאת".

גלית, הגיעה היום במיוחד לקנות מוצרים חד פעמיים לכבוד אירוע קרוב: "היום יעלה לי 1,000 שקלים ומחר יעלה לי 1,500 שקלים, בקושי יש לנו כסף לשלם שכירות . זה בכוונה נגד חרדים, זה פוגע בנו, כל שבוע אנחנו קונים חד פעמי.

אביב מספר כי הגיע במיוחד כדי לערוך קניות לפני שהמחירים יעלו: "זה משמעותי ולכן התמקדנו בקניות. זאת החלטה הזויה שבאה בלי הדרגתיות".

שלומי טבנציק תושב ערד סיפר כי נסע במיוחד למלא דלק. "המחיר עולה מחר ולכן הלכתי לתדלק. אני חושב שמדובר בביזיון. לא מדובר רק בהעלאת מחירי הדלק בלבד אלא גם בדברים נוספים. הממשלה יכלה להוזיל את המס על הדלק ולאזן את עליית המחירים, במקום זה הנהגים ישאו בעלויות, צריך למחות נגד העלאת מחירי הדלק, כמו שבצרפת עשו".

שמעון זגורי בעל חנות כתר אמר כי "זה נחת על הלקוחות כרעם ביום בהיר. בעיקר זה פוגע באוכלוסיות חלשות. נגמרו אצלנו המשטחים. זאת החלטה שרירותית להתנהל נגד מגזרים מסוימים, לא נתנו זמן להיערך כמו שצריך".

נדב, שהגיע לתדלק בתחנה בשכונת תלפיות בירושלים אמר: "מישהו שאל אותי מה דעתי? הם מעלים מתי שהם רוצים ולכמה שהם רוצים. אני מוטרד יותר מעליית המחירים של מוצרים אחרים. עם זה עוד ניתן להתמודד".

יפעת: "זה מעצבן ממש, אבל מה שיותר גרוע זה המחירים הלא שפויים של דלק בארץ. הם הבטיחו שינוי (ממשלת בנט- לפיד. ש.ה) וזה בהחלט ניכר".