תחקיר שפורסם הערב (שני) בכאן 11, חשף עדויות לפיהן גל אוחובסקי, נשיא ארגון הנוער הגאה, כפה את עצמו במהלך מפגש מיני עם אדם מהקהילה הגאה, הפעיל כוח פיזי והתעלם מבקשות להפסיק, וכן במקרה נוסף כפה עצמו על אדם אחר במהלך פגישת עבודה לכאורה. 

בתחקיר שודרה עדותו של א', שטען כי "יותר מחמש פעמים הוא ניסה להפוך אותי בכוח, אמרתי לו די, בוא נפסיק עם זה. באופן מפתיע ומזעזע הוא נתן לי כאפה בפנים. זה שיתק אותי". בעדות נוספת, העיד ב' כי אוחובסקי "כפה את עצמו עלי למרות התנגדותי".

בעקבות התחקיר, הודיע אוחובסקי על סיום תפקידו כנשיא ארגון איגי. כמו כן, מטעמו נמסר: "לגבי המקרה הראשון: עד רגע הפניה מכם לא ידע גל דבר על תחושותיו של חבר הקהילה. מתוך הבנה ורגישות גל מבקש להתנצל מעומק ליבו בפני האדם על התחושה הרעה שנגרמה לו".

"באשר לעדות השניה: בניגוד למה שמחייב הדין וכללי האתיקה, לא הועברו מצד התאגיד שום פרטים לגביה, ואין לו דרך להגיב או להתגונן בפני אירוע שלא פורט בפניו. אך כאמור, מרגע שזו התחושה, הוא מתנצל גם בפני המעיד השני", הוסיף.

עוד נמסר כי "כמי שהקדיש את חייו לקהילה החליט גל כי אחריותו מחייבת אותו להפסיק את פעילותו כנשיא איגי, ארגון הנוער הגאה. הארגון הוא מפעל חייו, והוא אינו מעונין שרבב ידבק בארגון הנהדר הזה".

בתוך כך, מטעם הארגון נמסר כי הם מקווים כי האירועים המתוארים בתחקיר יבוררו בהקדם. "השנים האחרונות מביאות רוח חדשה של יצירת רשת ביטחון למתלוננות ומתלוננים - הרוח הזו חייבת להיכנס גם לתוך הקהילה הגאה, ואנו, כארגון המוביל והגדול בקהילה, שאחראי על אלפי חניכות וחניכים ומאות רבות של מתנדבים ומתנדבות, לוקחים על עצמנו תפקיד משמעותי בבניית ושינוי השיח", הוסיפו.

"משימתנו היא ליצור עולם ומרחב בטוח לכל נערה ונער בקהילה הגאה בישראל, וכל מי שנושא תפקיד בארגון חייב לשמש לכך דוגמא. קווי הפניות הדיגיטליים שלנו פתוחים, והמדריכים והמדריכות שלנו קשובים לכל אחת ואחד שירצו לדבר, לשתף או להתייעץ בנוגע לאירועים שקרו ולכל נושא שקשור אליהם. אנו מחויבים לחיסיון מלא ולבירור מיידי של כל תלונה", סיכמו. 

כבר בשבוע שעבר פורסם כי בתאגיד השידור הציבורי עובדים על תחקיר שיעסוק בטענות על הטרדות מיניות לכאורה של בכיר מאוד בקהילה ואמור להתפרסם בשבועות הקרובים. לפי הדיווחים שהגיעו לדסק הוורוד של ליאורה, לפחות ארבעה בחורים הסכימו להתראיין וסיפרו על התנהלותו של האוטוריטה.