העיתונאית מיכל רבינוביץ', מי שערכה את התחקיר שפורסם אמש בכאן 11, בו נטען כי העיתונאי ויו"ר איגי לשעבר, גל אוחובסקי, כפה עצמו, לכאורה על שני גברים מהקהילה הגאה, חשפה הבוקר (שלישי) פרטים נוספים בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. בפתח השיחה, התייחסה רבינוביץ' לפרסום התחקיר בכאן 11, ואמרה: "זה לא יום חג מבחינתי. בסוף מדובר בחיים של אדם. חשוב מאוד לומר שאנחנו כגוף תקשורת שמשדר דבר כזה אנחנו לא גוף שיפוטי, אלא עיתונאי, שמקבל מידע בודק מצליב ורואה את האחריות שמוטלת על כתפנו בלעשות את העבודה המעמיקה".

"יש חובה מוסרית ומקצועית כלפי אנשים שנפגעו, ואני חושבת שאם מסתכלים על המטרה בסוף, כל פרסום כזה בכל פרשה ובכל תחקיר עיתונאי זה אמור וצריך לעזור לנפגעים נוספים לעודד אותם לדבר ועוד קצת לקלף את חומת השתיקה", הוסיפה.

איך זה מתחיל?
"זה מתחיל לפני כמה חודשים לא ארוכים, אפשר לומר שאני מקבל אינדיקציות ראשונות, חודשים שאנחנו כמובן עובדים בשת"פ עם עומרי פיינשטיין, הגיעו כמה עדויות מגברים שסיפרו שגל אוחובסקי הטריד אותם לכאורה. "העדות מתארת מפגש מיני של א', אותו אדם שעומד בבסיס התחקיר עם אוחובסקי, שמתחיל בהסכמה לאחר התכתבות באפליקציית של היכרויות, בשיח של תיאום ציפיות מוקדם מה מתאים ומה לא, מה לגיטימי ומה לא וכשהם נפגשים. אגב גילו של אוחובסקי במקר הזה כמעט כפול מגילו של א'".

"המפגש הזה החל בהסכמה. מתוארת הסיטואציה, הרגע בו אירוע שמתחיל בהסכמה הופך לאירוע שאינו בהסכמה. מבחינת פרשנות החוק ומבחינת בתי המשפט הדברים מאוד ברורים. אחרי שאומרים די, אי אפשר להציג את זה כמשחק מיני".

רבינוביץ הוסיפה: "אנחנו חיים בעולם של הסכמה והסכמה צריכה להיבדק בכל רגע נתון. הדפוס הזה חוזר על עצמו, יש לכאורה עדויות על כפייה, על אלימות על חוסר מודעות בעיקר או חוסר קשב לכאורה לתחושות והרצונות של הצד השני".

בסיום השיחה, סיכמה: "השמעת את העדות של א', עדיין מטלטל אותי. אני חושבת שחייב להיות ציון דרך - מה שהיה לא יהיה עוד. וזה מאפשר גם לגברים לצעוד קדימה באומץ להגיד גם לי זה קרה, לקבוע את הגבולות הברורים. יש יותר משתי העדויות שפרסמנו ואולי צריך להסתפק במשפט הזה".

גל אוחובסקי מסר בתגובה לגבי המקרה הראשון: "בין המעורבים נקבע מפגש מיני. המפגש המיני הסתיים באופן ידידותי, ועד רגע הפניה מכם לא ידע גל דבר על תחושותיו של חבר הקהילה. לאחר קבלת הפניה התברר לגל כי האדם המדובר מצוי בעימות על רקע מיני עם רבים מחברי הקהילה אשר יצרו קשר עם גל וביקשו להעביר הקלטות וצילומי מסך המעידים על כך. עם זאת, ומתוך הבנה ורגישות גל מבקש להתנצל מעומק ליבו בפני האדם על התחושה הרעה שנגרמה לו".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm