הוועדה לבחינת מינויים בכירים בשירות הציבורי בראשות השופטת גילאור פסלה היום (שלישי) את מועמדתה של עורכת הדין אמי פלמור ליו"ר דירקטוריון חברת החשמל.

שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת האנרגיה קארין אלהרר הביאו את מינוייה של פלמור לאישור הוועדה למרות שהיא אינה חברה בנבחרת הדירקטורים.

כזכור, בשבוע שעבר החליטה ועדת גילאור, הוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות, שלא להמליץ על מינויו של עמיר פרץ, שר הביטחון לשעבר, ליו"ר התעשייה האווירית. על פי חוק החברות הממשלתיות, הוועדה אמורה לבדוק אם במועמד מתקיימים תנאי הסף לכהונה, ואם זיקותיו הפוליטיות והאישיות מהוות מכשול למינויו. על הוועדה מוטל להעביר ייעוץ מקצועי וענייני בנוגע להתאמת המועמד לתפקיד הספציפי.

פרץ לא עמד בתנאים משני טעמים. האחד הוא חוסר ניסיונו בחברות ציבוריות. לפרץ אין ניסיון עסקי וניהולי הדרוש לניהול חברה ממשלתית המעסיקה 15 אלף איש ורושמת מכירות שנתיות בסך 4 מיליארד דולר. והשני הוא הזיקה הפוליטית לשר הביטחון בני גנץ. פרץ כיהן כשר במסגרת מינויים של גנץ בממשלה הקודמת.

לפני כשלושה חודשים הכריז גנץ שפרץ, שכיהן בשורה של תפקידים פוליטיים, בין השאר גם כשר הביטחון, הוא המועמד שלו לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית. נכון להיום התעשייה האווירית מתנהלת ללא יו״ר קבוע. פרץ לא נמנה עם נבחרת הדירקטורים.