סגן שר החוץ לשעבר ד"ר יוסי ביילין מוציא ספר חדש בשם "סודות שלא אקח איתי", בו הוא משתף את הקוראים בסיפורים שטרם נחשפו מאחורי הפוליטיקה ויחסי החוץ של ישראל. ביילין התארח הבוקר (רביעי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, שם סיפר על ספרו ואף התייחס לטענה של חברת הכנסת לשעבר קולט אביטל, לפיה נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס הטריד אותה מינית.

בפתח הראיון סיפר ביילין על שיחה מפתיעה שהייתה לו עם האפיפיור יוחנן פאולוס השני: "הוא הזמין אותי כי הוא רצה להודות על כך שעמדתי בראש המשא ומתן לכינון יחסים דיפלומטיים היסטוריים עם ישראל והוותיקן. הוא היה זקן, נראה מאוד חלש, שאל אותי כמה שאלות והתכנס לתוך עצמו. 20 הדקות האלו נראו לי נורא ארוכות. סיפרתי על הרשמים מהביקור שלו, הנאומים שלו וכו'. הוא פתאום היישיר מבט ואמר לי, 'תגיד, מה קורה אצלכם במדינה? איך אתם יכולתם לבחור את קצב לנשיא? כשיש מישהו כמו שמעון פרס שמתמודד מול קצב, אתם בוחרים את קצב'?".

לדבריו, האפיפיור "לא הבין את המערכת, שאל: 'כשהוא נבחר ברק צריך להתפטר'? אחרי זה באמת ברק התפטר אבל הסברתי לו שלא. אז אני הבנתי שכל הדקות האלה שדיברתי הוא לא ישן".

עוד סיפר ביילין על היחסים המיוחדים עם הפוליטיקאי הפלסטיני סאיב עריקאת, שניהל את תהליך השלום הישראלי־פלסטיני מהצד הפלסטיני: "הוא היה נושא ונותן לא פשוט אבל היה בן אדם ואיש הגון. באמת נוצרה בינינו סוג של ידידות. יום אחד הוא ליווה את יאסר ערפאת במשלחת לשיחות איתנו, ערפאת ביקש שבהסכם בינינו ייקבע שהנשיא הפלסטיני ייבחר על ידי העם הפלסטיני, ולא על ידי הפרלמנט הפלסטיני. יצחק רבין ביקש הפסקה, ירדנו לקומה התחתונה, ומישהו דפק בדלת. אומר לי 'סאיב עריקאת מבקש לראות אותך דחוף' והוא אמר "אני מתחנן, אל תסכימו לזה". אני נדהמתי, אתה לא מצפה לדבר מהסוג הזה בשיחות מדיניות, גם לא בשיחות לא פורמליות".

בהמשך, הביע את דעתו על הטענות לפיהן שמעון פרס הטריד מינית את קולט אביטל: "אני לא מכיר את קולט אביטל כשקרנית ולא את פרס כמי שכופה עצמו על מישהו. אין לי סיבה לחשוב שהיא משקרת אבל אני לא יכול לאשש דבר כזה. אני מקווה שזה לא יפגע בו, הוא איש שעשה דברים גדולים. היו בו יתרונות וחסרונות".

בסוף השבוע יתפרסם ראיון מיוחד עם יוסי ביילין במוסף של "מעריב"

סייעה בעריכת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm