יריב אופנהיימר וינון מגל, פתחו את תוכניתם ב-103FM הבוקר (חמישי) בסקירה של המתחדש בזירה המדינית והפוליטית, וביניהם, איך לא העברת תקציב המדינה. "איזה סימלי שהיום ה־4 בנובמבר ואם יש יום שבו אני רוצה לראות את נתניהו מסתכל ורואה את עתידו הפוליטי סגור, זה היום הזה. תאריך מוצלח להעברת תקציב וקיבוע הממשלה לעוד שנתיים אלא אם מישהו בימין יציג ממשלה חלופית מה שלא נראה לי שיקרה", אמר אופנהיימר. 

מגל השיב לדבריו: "אתם טיפה חוגגים פה בימים האחרונים על נושא ההסתה, על תקופות אפלות שזה מזכיר לכם. גפני אמר שבנט בוגד ויאיר לפיד ישר צייץ כמה הוא הזדעזע וכמה זה יכול לגרום לאלימות. ואז תוך שניה יצאו כל הסינקים שלפיד קורא לביבי בוגד".

לדברי אופנהיימר, ההפגנה שהייתה בכיכר הבימה זו לא עוד קריאת בוגד. "ההפגנה, יחד עם כל הקמפיין שנתניהו ניסה לעשות בימים האחרונים, אין מקבילה לה בשמאל. אף אחד בשמאל לא האשים את הממשלה בשיתוף פעולה עם הטרור ועם האויבים החיצוניים של מדינת ישראל וזה הדבר העיקרי שנתניהו ניסה לעשות פה אבל לדעתי נכשל. זה מה שהוא עשה לרבין ב־95".

בתגובה לדבריו שאלה מגל אם רבין לא נתן נשק למחבלים, אופנייהמר השיב: "הגיע הזמן שתשמע תשובה הגיונית ורצינית – עד הסכם אוסלו ישראל הייתה גם המשטרה ברשות הפלסטינית, כשאתה יוצא מהערים הפלסטיניות אתה צריך משטרה שתגן על האזרחים. מה לעשות, רובי מים לא תמיד אפקטיביים, גם שוקרים לא תמיד מצליחים – הם צריכים רובה או אקדח".

"היה להם את זה מלכתחילה, אנחנו פשוט אישרנו את זה פורמלית כדי שתהיה משטרה. אותם רובים וכלי רכב שהמשטרה קיבלה זה גם מה שמגן עליך היום. מי ששולט היום בשטחים זו המשטרה הפלסטינית. מה לעשות שלמשפט ענק שקוראים לו 'נתתם למחבלים נשק' יש הסבר יותר הגיוני ממה שאתה מנסה לשטוף את המוח פה כל בוקר. קשה לך עם משהו רציני הא?", הוסיף. 

מגל השיב לדברים: "קשה לי עם האמת. נתתם נשק ושטח למחבלים. יצאתם מהערים, הבאתם את הרב מרצחים ונתתם לו נשק. למה כל פעם שאתה פה אני צריך לחזור לשנות ה-80?". אופנהיימר הגיב: "כי אתה מתעקש להחזיר והגיע הזמן שתקבל תשובה".

בנימין נתניהו בדיוני התקציב (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו בדיוני התקציב (צילום: מרק ישראל סלם)

"מה אתה רוצה? שנהיה השוטרים של הפלסטינים בגדה? קצת אחריות לדברים שאתה אומר. תגיד לכל המאזינים והמאזינות שאתה רוצה שהילדים שלהם יהיו בלב שכם ויהיו השוטרים של הפלסטינים. אם אתה לא אומר את זה תאמר שכן, אין מה לעשות יש פלסטינים והם צריכים משטרה. אם הם מפנים את הנשק אלינו אנחנו נלחמים בהם, אם הם לא מפנים אנחנו עובדים איתם ביחד", הוסיף. 

בהמשך, שאל ינון "כמה יהודים נרצחו מהקונסטלציה הנפלאה שהסברת?", ויריב ענה: "אתה טוען שזו קונסטלציה נפלאה. אני טוען שהם נרצחו בידי מי שניסה לחבל בקונסטלציה הזו בין היתר, נתניהו, יגאל עמיר, ברוך גולדשטיין".

"ביבי אשם בנרחצים שנרצחו בידי הפלסטינים?", שאל מגל. "כל מי שמחבל בניסיון להגיע להסדר עם הפלסטינים הוא אשם במצב הנוכחי. מי שאשם בנרצח זה מי שרצח. מי שמביא את הסיטואציה לזה שיש פה סכסוך שאי אפשר לפתור אותו למרות שאפשר לפתור אותו הוא אשם", אמר אופנייהמר. 

בהמשך, עקץ אופנהיימר את מגל ואמר כי כשהוא בוחן נושא, הוא בודק מהי עמדתו הפוליטית. לעומת חברו לאולפן השידור, שעל פי טענתו משחק ב'ביבי אמר'. 

"אתה משנה את דעותייך בהתאם לדעת ביבי", ביקר אופנהיימר. מגל תקף: "אין לי עמדה עצמאית? אני עושה רק מה שביבי אומר? בגלל זה לצורך העניין כשהליכוד הצביע עם המשותפת יצאתי נגד? כשהוא לא הכניס את בנט אמרתי לו שהוא עשה טעות ושצריך להכניס אותו לאופוזיציה".

"קח את יאיר לפיד, נציג הכלום ושום דבר, שאמר שהוא נגד ממשלה מנופחת ועושה את זה, ולוקח יותר כספים מנתניהו. אין משמעות למילים של יאיר לפיד. תפסיק להגיד לי שאתם ערכיים ואנחנו לא. אכלנו את הלוקשים האלו במשך עשרות שנים ששלטתם בתקשורת אבל זה לא המצב - יש לנו גם ערוצים להביע את דעתו", הוסיף מגל. מצידו של אופנהיימר, התשובה להתלהמותו של ינון מסתפקת במילה אחת: "בסדר".

בסיום השיחה, הבהיר אופנהיימר כי יחד עם כל הדברים שמנה מגל, 'יש תקציב, ממשלה שעובדת ויש עתיד למדינת ישראל. אתה יכול להישאר חמוץ, סוג של לימון מגל". מגל השיב: "נחמד נחמד, קופי לא רע".