חבר הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק תקף היום (שבת) בחשבון הטוויטר הרשמי שלו את מפלגת רע"מ: "התקציב מהווה את המשך הפקעת אדמותינו, המשך בניית ההתנחלויות והמצור על עזה. ההתמודדות עם הכיבוש היא באמצעות מאבק ועימות, ולא דו קיום".

בתגובה, אמר ח"כ מנסור עבאס, בערוץ 12 כי "מצופה ממני כנבחר ציבור לייצג את הציבור הזה ואינטרסים שלו להקל על המצוקות שלו ואני מתכוון לחברה הערבית אזרחי ישראל. אמנם יש לנו זהות ערבית פלסטינית דתית, אבל גם אנחנו אזרחי המדינה ודרך הכלים הדמוקרטיים האזרחיים נפעל למען החברה הזו". 

הציוץ נכתב על רקע אישור תקציב המדינה לשנים 2022-2021. לאחר אישורו, התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לתמיכת מפלגת רע"מ ואמר: "מנסור עבאס הוא קול חדש שמעורר תקווה עצומה, מניח את סוגיית הפלסטינים בעזה בצד ודואג לערביי ישראל', איזו פואטיקה ואיזו שירה, אתם כתבתם את זה! וטוב מאוד הם אמרו שנתניהו הושיט יד חזרה".

מוסא אבו מרזוק (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)
מוסא אבו מרזוק (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)

בנט הוסיף: כן ירבו שיתופי הפעולה האלה, אמרתם ואמרתם,  נתן אשל האיש והאגדה כתב מאמרים על הברית החדשה, מזוודות הכסף, וואו, כל המכונה הזו הכשירה את רע"מ ועד הרגע האחרון הדבר הזה נמשך, חברים די, אני הייתי שם, אתם יודעים את האמת, הייתי שם בחדרים הסגורים, הייתי כשנתניהו שיבח את אומץ ליבו של עבאס, 'הוא מנהיג', כך אמר נתניהו".

כזכור, חברי הכנסת מרע"מ נמצאים בתקופה האחרונה תחת ביקורת, לפיה הם מדברים בשני קולות שונים – האחד בעברית, בה הם מדגישים כי פניהם לשיתוף פעולה ושילוב בחברה בישראל, בעוד הקול השני, בערבית, עוין את המדינה ואזרחיה היהודיים. כך למשל, בחדשות 13 דווח לפני כשבוע וחצי כי איש מפלגת רע"מ וממנסחי ההסכם הקואליציוני ראזי עיסא, יחד עם בכיר נוסף ממפלגתו, נכחו בכנס של חמאס בעזה. על פי הדיווח, השניים פגשו את ראזי חאמד, יו"ר רשות האנרגיה בעזה ודמות בכירה בחמאס.