דוד לויאל, רופא שיניים בן 64 מראשון לציון, הוא ההרוג בתאונת הפגע וברח שאירעה אתמול בראשון לציון. לויאל נפגע בזמן שרכב על אופניו במהלך אימון לתחרות "חצי איש הברזל" שתיערך ביום שישי הקרוב, והיה ככל הנראה בדרכו לביתו. 

צעיר בן 18, תושב תל אביב, הסגיר את עצמו למשטרה מאוחר יותר ונעצר לחקירה בחשד שפגע בלויאל, שנמצא שרוע לצד הדרך בשדרות נים בעיר. צוות מד"א פינה את לויאל במצב אנוש לבית החולים שמיר-אסף הרופא, שם נקבע מותו.

"רוכב האופניים שכב על הכביש בסמוך לאופניים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות, הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבי"ח תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי", סיפר פרמדיק מד"א טל פוטרמן. 

 עד ראייה, שיחד עם זוגתו החישו עזרה ללויאל הפצוע, סיפר: "היינו בצד השני של הכביש, כשלפתע שמעו בום בעוצמה אדירה. הבטנו מיד לעבר השני והבחנו ברכב מסוג ג'יפ שדוהר במהירות מהמקום ובצד הדרך היה רוכב אופניים שרוע על הכביש והאופניים היו עקומים לחלוטין. הבנו שהוא נפגע מהרכב שנמלט".

הוא סיפר כי "בת זוגי שמיהרה גם היא לחייג למד"א, החלה בפעולות החייאה על פי הנחיות שקיבלה בטלפון מהמוקדנית של מד"א ובחלוף כשבע דקות הגיעה ניידת מד"א שהמשיכה בפעולות החייאה בניסיון להציל את חיי הרוכב, אולם למרבה הצער נודע לנו כי נקבע מותו".

"זה אירוע מזעזע, מראה קשה מאוד עם הרבה דם וליבנו עם בני משפחת הרוכב. בכל מקרה לא ידוע לנו איך נגרמה התאונה באופן ממשי, אבל הכביש היה פנוי והנסיעה של הג'יפ הייתה מהירה מאוד. השאר הוא בגדר השערה מבחינתנו", הוסיף עד הראיה.