דניאל קדר בן ה-64 הוא החשוד ברצח יזם הנדל"ן אלדד פרי, כך הותר היום (רביעי) לפרסום. עד כה, הוא נחקר פעם אחת, אולם חקירת האירוע נמשכת, כאשר חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) מרכז ממשיכים להפוך כל אבן בשטח. גם כעת, מתגלות ראיות נוספות, בהן נסיביות, המחזקות את החשד לכך שקדר הוא זה שלחץ על ההדק, ורצח את פרי. בין היתר, החוקרים ממשיכים להמתין לתוצאות הבדיקה הבליסטית, שתחזק יותר את החשד המדובר.

כאמור, החשוד הוא חובב אופנועים מוכר, שרכש שתי דירות בשווי כארבעה וחצי מיליון שקלים מהחברה של פרי. הוא משמש כמנהל מערכות מידע בחברת "ביקורי שדה" בדרום. עורך הדין בני כץ, שטיפל בענייני פרי נדל"ן, העביר רשימה של 15 רוכשים למשטרה, ומבין השמות האלו, ימ"ר מרכז עמלו ובדקו אדם-אדם לפני ביצוע מעצרו של קדר.

בין היתר, החוקרים בדקו האם הוא עונה לפרמטרים מבחינת גודל החוב, זמן ביצוע הרצח והמקום. לאחר שהורכב "פאזל" נסיבתי, במשטרה בוצע מעצרו של קדר. בסופו של דבר, כאמור, נאספו ראיות נסיבתיות שהובילו למעצרו, כאשר מלכתחילה אמר עורך הדין כץ כי לדעתו פרי לא נרצח על ידי ארגון פשיעה.

אחד מחבריו של קדר אמר בשיחה עם "מעריב", כי הוא מתקשה להאמין שהוא ביצע את הרצח וכי מדובר באדם שמח. כמו כן, קדר בעברו היה נשוי והתגרש וניהל מערכת יחסים עם שופטת לשעבר. בנובמבר 2019 פרסם החשוד פוסט בפייסבוק, בו פורסמה תמונתו מחזיק באקדח לצד הכיתוב: "כבר הזהרתי אתכם לא להתעסק איתי?".

זירת הרצח ברחובות (צילום: פרטי)
זירת הרצח ברחובות (צילום: פרטי)

כזכור, פרי נורה למוות בחודש שעבר, עת שהגיע לתפילה בבית הכנסת בחווה החקלאית ברחובות, כאשר מולו הגיח רוכב אופנוע, פתח לעברו בירי ונמלט מהמקום. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה אולם בסופן נאלץ לקבוע את מותו. הוא היה יזם נדל"ן ומייסדה של קבוצת נדל"ן הקרויה על שמו. בשנה האחרונה נקלע לקשיים כלכליים והקבוצה בבעלותו קרסה. בחודש יוני האחרון דווח כי חובותיו עומדים על 324 מיליון ש"ח.