מאות הפגינו אמש (חמישי) בכניסה לירושלים במסגרת המחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל. מהמשטרה נמסר כי במהלך ההפגנה הושלכו אבנים וביצים לעבר השוטרים. עוד נמסר כי שישה חשודים נעצרו בגין הפרת הסדר הציבורי.

כמו כן, כביש 1 נפתח לתנועה בין גינות סחרוב לצומת הרצל (ירידה לכביש בגין), לאחר שכוחות השיטור פעלו לאפשר תנועה סדירה של כלי רכב באזור.

כזכור, סנדק ז"ל נהרג לאחר שבמהלך מרדף משטרתי אחרי רכב שבו היה עם נוסעים נוספים התהפך סמוך ליישוב כוכב השחר. ארבעה צעירים נוספים נפגעו באורח קל עד בינוני וצוות מד"א שהעניק להם טיפול רפואי ראשוני בזירה פינה אותם להמשך קבלת טיפול בבית החולים הדסה הר הצופים. 

מותו של סנדק עורר הדים רבים ברחבי הארץ, והצית מחאות רבות ברחבי המדינה. המפגינים דורשים להקים ועדת חקירה חיצונית על האירוע וכנגד השוטרים המעורבים בתאונה וכן לסגור את מחוז יהודה ושומרון במשטרה. 

אהוביה סנדק (צילום: באדיבות המשפחה)
אהוביה סנדק (צילום: באדיבות המשפחה)

אברהם, אביו של אהוביה ז"ל, שוחח מוקדם השבוע עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM וסיפר על ההפגנות: "הגענו כדי למחות כל פעם מחדש על המצב ההזוי הזה, שיש פה כתם על היושר של המשטרה וזה פוגע בכל הציבור הישראלי. צריך לתת גב לשוטרים עד גבול נכון והוא לא רחוק מדי. משתמשים בכלי ניגוח כשיש ברכב אנשים עם נשקים, השוטרים השתמשו בכלי שהוא לא רלוונטי". 

בסיום דבריו, הבהיר אברהם: "אני בהחלט מצפה לחיות במדינה שגם אם יש נער שתפס לעצמו כיוון אידאליסטי ומתנהג בצורות שלא מקובלות למדינה, שינהגו בו בהתאם. לא יכול להיות ששוטר ייקח את החוק לידיים ויהפוך להיות התליין. ניגוח זה מאוד דומה לירי ברכב שלפניך".