שריפת קוצים פרצה הבוקר (שבת) בוואדי סמוך ליישוב גיתה שבמועצה אזורית מעלה יוסף. כוחות כיבוי והצלה הצליחו להשתלט על האש וכעת כבר לא נשקפת סכנה ליישוב. בעקבות המצב, התושבים שפונו הורשו לחזור לבתיהם. לעומת זאת, במושב זיתן שבמרכז החלו לפנות תושבים בעקבות שריפת חורש. בנוסף, שריפה פרצה סמוך לאבו גוש ושריפה נוספת משתוללת סמוך לחורשים. 

בין הכוחות שהגיעו לגיתה, במטרה להשתלט על השריפה, נמצאים גם 18 צוותי כיבוי אש של מחוז צפון, חמישה מטוסים מהטייסת הארצית, ארבעה צוותים ממחוז חוף וכן ארבעה צוותים ממחוז דן.

מאמצי כיבוי האש בגיתה, קרדיט: תיעוד מבצעי כב"ה צפון

השריפה כאמור, פרצה בוואדי סמוך ליישוב והלהבות הגיעו עד לכ-150 מטרים מקו הבתים הראשון ביישוב. על פי ההודעה, ישנה "סכנה ממשית ליישוב". שישה בתים נפגעו מהלהבות.

בתוך כך, אש משתוללת גם בכביש 444, בין תחנת הרכבת בראש העין למחלף חורשים. במקום פועלים צוותים בשתי גזרות שונות על מנת לנסות ולהשתלט על האש. צוותי כיבוי נוספים בדרכים למקום.

שריפת קוצים נוספת פרצה במושב זיתן שבמרכז הארץ, שהוגדרה כסכנה ממשית למבנה מגורים ואחסנה. לאחר זמן מה הושגה שליטה מלאה על האש. מספר מבנים יבילים ומבני אחסנה נפגעו במקום, אך אין פגיעה בנפש בזכות פעולות של לוחמי האש.

גל שריפוות ברחבי הארץ (צילום: דוברות כיבוי והצלה)
גל שריפוות ברחבי הארץ (צילום: דוברות כיבוי והצלה)

שריפת חורשה נוספת התפתחה בואדי מג'נונה בסמוך לישוב ירכא. שוטרי תחנת גליל מערבי יחד עם לוחמי האש פינו עד כה 30 בתים הסמוכים לשריפה. לא דווח על נזק לרכוש או פצועים.

שריפה בואדי מג'נונה, קרדיט: דוברות כבאות והצלה

בכפר יאסיף , שריפה במטע זיתים סמוך לכביש 70, לוחמי האש מנעו את התפשטות השריפה לקו הבתים הראשון. משאית ורכב פרטי עלו באש,הכביש נפתח לתנועה. בירכא, ואדי אל מג׳נונה, לוחמי האש מגינים על הבתים וכוחות נוספים ומטוסי כיבוי בדרכם למקום. בכפר כבול הושגה שליטה על האש.

שריפה בשטח פתוח ליד מפעל גרנות (צילום: דוברות כבאות והצלה,דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז צפון)
שריפה בשטח פתוח ליד מפעל גרנות (צילום: דוברות כבאות והצלה,דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז צפון)


כוחות הכיבוי של תחנת חדרה פועלים כעת בשריפה בשטח פתוח מאחורי מפעל גרנות, צוותי הכיבוי בפיקודו של להב מג'די טיארה פועלים לעצור את התפשטות האש בחסות הרוחות העזות ומבצעים תיחום וכיבוי הבעירה.

לקראת השעה 02:00 בלילה שבין שישי לשבת התקבלו דיווחים אודות שריפת חורש סמוך ליישוב הר אדר שבאזור ירושלים. למקום הוזנקו 17 צוותים של מחוז ירושלים, לצד צוותים ממחוזות סמוכים. בשעות הבוקר הצטרפו גם מטוסי כיבוי למאמצים, כאשר לאחר מספר שעות הצליחו הכוחות להשיג שליטה על האש.

שריפת החורש סמוך להר אדר (צילום: כבאות והצלה ירושלים)
שריפת החורש סמוך להר אדר (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

טפסר משנה ראובן יצחק, מפקד תחנת בית שמש המפקד על האירוע: "שריפה פרצה על הגבעה מול בית שוריק, בסמוך להר אדר. עד כה עלו באש כשישים דונם. לאורך הלילה וגם כעת אנו מתמודדים עם רוח שמתעתעת בנו, משנה כיוון מעת לעת ובכך מקשה על מאמצי הכיבוי. גם בשעה זו אנו פועלים בסיוע מטוסים".