על רקע הפרסומים לפיהם שני ידוענים ומובילי דעה בקהילת הלהט"ב חשודים בסדרת עבירות מין ותכניות הפעולה בנושא עליהן הכריזו בשבוע החולף ארגונים בקהילה, גם פעילים ופעילות להט"בים מן השורה השיקו היום (שבת) מאבק אזרחי בתופעת עבירות המין וההטרדות המיניות בין להט"בים בעצרת מחאה שכינסו בתל אביב.

מנהיגי המחאה, עומרי פיינשטיין וילי קלריך, סבורים כי הגיעה העת בה על ציבור הלהט"בים להתמודד כקהילה עם תופעת הפגיעות המיניות בתוכה שהושתקו במשך שנים. להפגנה הגיעו אנשי ציבור, פעילי הקהילה ופוליטיקאים מכל הקשת הפוליטית במסר לנפגעים: "הקהילה הגאה איתכם, מאמינות ומאמינים לכם".

יו״ר האגודה למען הלהט״ב, נורית שיין, נשאה דברים בעצרת: "מאבק לשוויון והכרה הוא מאבק חיצוני ופנימי – מאבק לצדק ואפס סובלנות לפגיעות תוך קהילתיות. הגיע הזמן שאנחנו כקהילה חזקה וגאה נדבר על דברים שרחשו מתחת לפני השטח ונאיר עליהם זרקור של אמת. יחד אנחנו עומדים עם הנפגעים והנפגעות ואומרות: אנחנו איתכם מאמינות ומאמינים לכם, אנחנו שומעות אתכן, אנחנו רואות את הכאב והנזק שנגרם לכם.

"בימים האלו אנחנו מאירים ומאירות את החושך ואומרים בקול גדול- לא עוד. הקהילה שלנו חזקה כדי להתמודד עם זה וצריכה להתמודד עם זה. כולנו מחויבים לשבור את קשר השתיקה ולשנות את המציאות לעומק. לא נסתפק רק בגינוי. נפעל עכשיו, ניקח את ההזדמנות הזאת וניצור אחת ולתמיד נורמות וגבולות אדומים שמבוססים על הסכמה ומרחב בטוח. יחד עם ארגוני הקהילה הגאה, נצא בתכנית שתמומש מיידית ותכלול קמפיין לעידוד, שיתוף ודיווח על פגיעות מיניות. ובהמשך לקמפיין ניצור ביחד את "הקוד האתי" שלנו שיתווה קווים אדומים של אפס סובלנות לפגיעה מינית. קוד אתי שיחייב כל אחד ואחת מאיתנו".

לאור המשך העדויות והחשדות לפגיעות מיניות שבוצעו בעבר לכאורה מצד התסריטאי והפובליציסט גל אוחובסקי ומצד הפולטיקאי ופעיל הציבור, איתי פנקס-ארד, מדגישים המארגנים: "לאנשים כאלה, עם כוח יש אחריות כפולה, על עצמם ועל השלכותיו של הכוח כלפי הסובבים והסובבות אותם".

ארד המשיך ואמר כי "אין שום דבר לגיטימי בכפייה מינית ולא באלימות מינית. את אלו מוכרחים להוקיע משורותינו וכמה שיותר מהר. פערי הכוח, גם כשאינם פורמליים, מקשים על סירוב ופסולים מוסרית. המקרים של הידוענים האלה הם מקרים קשים ומצמררים והם רק קצה הקרחון של תופעה רחבת היקף". 

תלונה על פגיעה מינית בכלל ובין גברים בפרט, דורשת לא פעם עמידה מול כוחות חזקים בחברה, בקהילה, במשפחה וגם בתקשורת. במשך הרבה מאוד שנים פגיעות מיניות בין גברים הומואים כלל לא דוברו ומטרת המחאה היא להביא להתפתחות השיח ביצירת סולידריות קהילתית תומכת נגד פגיעות מיניות בין להט"בים. מובילי העצרת קראו למשטרה לערוך חקירה יסודית ומקיפה ללא משוא פנים ולממשלה לפעול להקמת צוות בין-משרדי למיגור התופעה.

עומרי פיינשטיין, מקים מיזם "תורנו" אמר: "אנו עדים למהפכה שמתרחשת בימים אלה בקהילה הלט"בית, מהפכה שבסופה נהיה מודעים יותר, רגישים יותר ובטוחים יותר. הקהילה שוברת את קשר השתיקה ואת מחסום הבושה ואומרת בצורה ברורה וחד משמעית - לא לאלימות מינית".

הפעיל החברתי, ילי קלריך, הוסיף: "אנשים בעלי כוח בקהילה ניצלו אותו כדי לפגוע מינית בבני נוער וצעירים להט"בים ולמרות ניסיונות להט"בופובים לצייר מקרים של פגיעות מיניות כנורמה וכדבר מקובל ולגיטימי בקהילה, אנחנו אומרים בקול ברור שאנחנו מגנים את המעשים הללו, מוקיעים את האנשים הללו וקוראים לכל אדם שנפגע לבוא ולספר ללא חשש. חברי הקהילה הגאה כולה מגויסים ליצירת מרחב בטוח ללא הטרדות ופגיעות מיניות".