גופתו של ינאי רימון, המטייל הישראלי בן ה־25 שנעדר לאחר שנפל מגובה של חמישה מטרים ונסחף במפל באזור העיירה לאס נובס במקסיקו, נמצאה אתמול. יגיל שוהם, מדריך טיולים במקסיקו שהשתתף בחיפושים, סיפר הבוקר (ראשון) על המסע שהסתיים בטרגדיה בתוכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM.

שוהם סיפר כי "המטרה והמשימה שלנו הייתה להביא אותו חי להורים, אבל אחרי שעברו 24 שעות כולנו הבנו שזה לא הכיוון". הוא הוסיף כי הם מאוד פחדו שלא יצליחו למצוא אותו, אך ציין כי "בזכות ההירתמות של תושבי הכפר, הצבא המקסיקני ויחידת החילוץ הם הצליחו במשימה".

"במהלך ימי החיפוש התפרשנו על 5-6 קילומטר של גדות ונהר, היינו בקיאקים, סיורים ורחפנים אבל המקומיים הם אלה שעזרו לנו ומצאו אותו", סיפר שוהם. "300 איש שגרים בכפר פשוט התגייסו בקטע של להשיט לנו את הסירות, בחיפושים, עמדו במלא נקודות על הגדות ותצפתו. השקענו את מירב האנרגיה ביום, מאז שיצאה השמש ועד שהיא שקעה. הם גם בלילה עמדו ותצפתו. ההערכות שלהם מהרגע הראשון היו שזה יקרה היום, שנמצא אותו היום. הם ידעו לפי ההתנהגות של הנהר".

הוא סיפר כי פגש בינאי פעמיים או שלוש. "אני גר במקסיקו הרבה שנים ומתעסק בתיירות. פגשתי אותו, הייתה לנו מסיבת יום המתים לא מזמן ויש לנו חברים משותפים, גם למשפחה. לא דמיינו את הדבר הזה. בדרך כלל המטיילים יוצאים איתנו לאזור הזה, והפעם הם יצאו בלעדינו. זה גם מוסיף לתחושות הלא פשוטות שלנו פה".

יחד עם שוהם, השתתפו בחיפושים החברים שנסעו לטיול עם ינאי. "הם היו פשוט מדהימים, כולם היו מרוכזים במשימה", סיפר שוהם. "עבדנו כמו משוגעים ואת כל האנרגיה השקענו בזה. כמובן כשזה נגמר ומצאנו - לא היה פשוט בכלל. הם חברי ילדות, גדלו ביחד, והם יצאו לטיול הזה ביחד. חוויה לא פשוטה בכלל בשביל החבר'ה הצעירים האלה. באמת שזה מלח הארץ. אמרנו - אנחנו לא חוזרים בלי ינאי". כמו כן, העריך: "היה לנו מזל שזה נגמר היום, הסיפור יכול היה להימשך שבועות ויותר".    

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM