מזה מספר ימים שהתקשורת הישראלית עוסקת בפרשת זוג הישראלים נטלי ומורדי אוקנין שנעצרו באיסטנבול שבטורקיה, לאחר שהצטלמו מחוץ לארמונו של נשיא המדינה רג'פ טאיפ ארדואן. לאחר שבסוף השבוע האחרון ובניגוד לציפיות, פסק בית המשפט המקומי שמעצרם של השניים, החשודים בריגול, יוארך ב-20 ימים, עלה מפלס הדאגה בירושלים. כמו כן, עלתה השאלה האם טורקיה, שמזה שנים מהווה יעד עבור חופשות וטיסות המשך לתיירים מישראל, עדיין בטוחה עבורם, שכן הם עלולים למצוא את עצמם בסיטואציה דומה.   

כתב חדשות 12, ברנו טגניה, שנשלח לאיסטנבול על מנת לסקר את המתרחש, שיתף בשידור חי את האווירה העוינת שהוא חש מהסביבה הטורקית בתור עיתונאי ישראלי. "יצא לי לדווח מלא מעט מקומות. אני והצלם מאוד מפחדים להסתובב פה, זה לא נעים", סיפר. "אתה מרגיש כאילו אתה תחת מעקב, ראינו שוטרים כמעט בכל מקום, לא מעט אנשי ביטחון סמויים שמסתובבים, אתה לא מרגיש בטוח", הוסיף. 




בהמשך, תיאור טגניה את האווירה המתוחה שחשים ישראלים הנמצאים בטורקיה. "מפחיד, באמת מפחיד", קבע. יחד עם זאת אמר: "מצד שני, הישראלים שראינו מרגישים בטוחים, כשראו אותנו שלפו את המצלמה ורצו סלפי, אני מאוד פחדתי להצטלם איתם. הטורקים המקומיים כמעט לא יודעים על הפרשה הזו, רק כשאנחנו מספרים להם אז הם מופתעים". 

כזכור, מוקדם יותר היום, עוכב כתב חדשות 13 עלי מוגרבי על ידי המשטרה הטורקית לאחר שנכנס למדינה על מנת לסקר את הפרשה. בתום תשאול בן חצי שעה שוחרר לדרכו.