ממשלת ישראל אישרה היום (ראשון) את החלטת המשלה להעברת כלל היחידות ארציות והלשכות הממשלתיות לירושלים. על רקע אישור ההצעה, הממשלה קבעה כי יוטלו סנקציות על משרדי ממשלה שלא יעברו לירושלים, כמו הגבלת המשרדים בשיפוץ ברכישת ריהוט וציוד משרדי, והטלת דמי שכירות כפולים.

במהלך הדיון על ההצעה, אמרה השרה לשוויון חברתי מירב כהן: "זה לא ייתכן שגם ממשלת ישראל שהיא המעסיק הגדול במדינה, תמקם את משרדיה במרכז ת"א, ובכך תתרום לתהליך המסוכן שהולך ומקצין של שתי מדינות לשני עמים: מדינת תל אביב המשגשגת ורוויות מקומות העבודה ובתי הקפה, אל מול שאר מדינת ישראל". 

כהן הוסיפה: "במציאות כזו בה כל ההזדמנויות הכלכליות תחומות באזור תל אביב, כל מי שיכול להרשות לעצמו כלכלית עובר לגור במרכז ומי שידו אינו משגת נזנח. זה בדיוק המתכון לפערים חברתיים הולכים וגדלים. אסור שזה יקרה ולכן חשוב שלפחות שרי הממשלה יהוו מודל לחיקוי ויובילו מגמה הפוכה וימקמו את משרדיהם בירושלים".

לאחר אישור ההצעה שעברה ברוב קולות, למעט השר לביטחון פנים עומר בר לב שנמנע, אמר שר הבינוי והשיכון זאב אלקין: "חלפו ‏ארבע שנים של מאבק במהלכן התחלפו שלוש, אבל לבסוף הצלחנו. הממשלה אישרה היום את הצעת ההחלטה של משרד ירושלים בראשותי, אותה ניסינו לקדם עוד ב-2018, אך לצערי נבלמנו בישיבת הממשלה".

זאב אלקין (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
זאב אלקין (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

"סוף סוף החלטה עם לוחות זמנים וסנקציות שתבטיח השלמת מעבר יחידות ארציות ממשלתיות לירושלים. הגיע הזמן להפוך הצהרות למציאות. זו החלטה שמביאה עימה בשורה משמעותית לעיר שתוכל להתפתח כלכלית ולמשוך אליה אוכלוסייה חדשה", הוסיף.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון, בירך על אישור הממשלה: "החלטת הממשלה שעברה היום היא חלק נוסף מקיבועה ומעמדה של ירושלים כעיר הבירה וכעיר ממשל בישראל והיא חשובה ביותר. העברת היחידות היא פעולה משלימה לעבודה המתבצעת היום ברחבי העיר ובלעדיה, ביצוע החלטה זו לא יתאפשר. אני שמח שהנושא נמצא על סדר היום של הממשלה ואנו פועלים ביחד, יד ביד, על מנת לאפשר לכך לקרות".