האלוף יצחק (איציק) תורג'מן, אשר כיהן כראש אגף הטכנולוגיה והולוגיסטיקה של צה"ל, התראיין לטל לב-רם במעריב ואמר כי "בזמן לחימה, כוחות צה"ל לא יוכלו לעבור בוואדי עארה ויש לתכנן צירים חלופיים". על רקע הדברים, שוחח היום (שני) האלוף משנה במיל' יעקב (קובי) מרום עם בן כספית וינון מגל ב-103FM.

בפתח השיחה אמר מרום: "אני חושב שהאלוף תורג'מן טעה. האמירה שלו מעבירה מסר ציבורי בעייתי של צבא שחושש, שמהסס. אף אחד לא חושש לנסוע בוואדי עארה. זה אותו צבא שצריך להסתער מחר על חיזבאללה וחמאס".

על גיבוי דברי תורג'מן על ידי צה"ל, השיב: "אני חושב שצה"ל הבין שיש פה פוטנציאל אמתי לאירועים חמורים בעקבות שומר החומות. יכול להיות שבמלחמה הבאה יהיו חמורים יותר. לעצם העניין, צה"ל בנה כוחות, אימן אותם, פתח צירים וצה"ל צריך להפעיל את כל הכוחות על מנת לממש את התוכנית. חלק מהכוחות ינועו במהירות לשטחי הכינוס, וחלק יפתחו את הצירים שייחסמו עם משטרת ישראל. זה לא סותר אחד את השני", הוסיף.

מרום התייחס לדבריו של האלוף בריק, אשר האשים את תורג'מן במצב הלוגיסטי הגרוע בצה"ל: "תופעה שקוראים לה בריק. אני מלא הערכה לאיש, האדם לוחם, גיבור ישראל ונותן לו קרדיט על העלאת נושא כשירות היבשה לסדר היום. אבל ויש אבל גדול, מכאן ועד השתלחות חסרת רסן בצה"ל, במפקדיו, במשך שנים זה לא ראוי ולא מקובל. אני רוצה לדבר על העובדות, היום הכשירות של צה"ל היא הגבוהה ביותר מאז הקמתו בנושא מלאים, חימושים אורך נשימה של ימי לחימה".

מרום הוסיף: "מי שהוביל את זה בשנים האחרונות את כל ההליך זה האלוף תורג'מן. אני מציע לאלוף בריק ואחרים קצת צניעות ואחריות – כשאתם מדברים, נא להיצמד לעובדות. אני מציע לתת קרדיט לאנשים שמכהנים, רמטכ"ל, שר ביטחון ואלופי צה"ל. האמירות האלה שבעיניי חסרות אחריות פוגעות בתחושת הביטחון של הציבור".

בסיום, התייחס לפרעות בערים הערביות והמעורבות: "מציע לא להבהיל את עצמנו. היו אירועים חמורים וייתכן שבמלחמה הבאה יהיו חמורים יותר. פוטנציאל האלימות במגזר בערים המעורבות ובצעירים יהיו חמורים יותר, ולכן צה"ל נערך לזה וכל גורמי החירום צריכים להיערך לזה. זה לא מלחמת השחרור, יש לנו משטרה וצה"ל חזקים. יהיו בעיות אמיתיות במלחמה עם מיעוט ערבי שיהיו חמורים יותר משומר החומות. יהיו בעיות בוואדי עארה או בג'סר ומקומות אחרים, אבל צה"ל ומשטרת ישראל ערוכים ויתמודדו עם זה. הבעיות שלנו לא שם, הבעיות שלנו נשארו חמאס חיזבאללה והאיראנים, קצת פרופורציות על מפת האיומים על ישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן,103fm