חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) שוחחה היום (שני) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM והתייחסה לעימות החריף עם העיתונאי עקיבא נוביק. "שבוע שעבר התראיינתי אצל עקיבא ולוינסון ברשת ב' ריאיון שהיה אמור להיות על התקציב ובמהלך הריאיון עקיבא מפתיע אותי ושואל לפרטי ניסיון התקיפה שעברתי ביוני", סיפרה. 

"האמת היא שהזמן של פוליטיקאי לפחות שלי הוא לא רגיל, האירועים דחוסים. אני מתעסקת בכל כך הרבה דברים, סנסציות הרות עולם בוקר עד ערב, לא זכרתי את פרטי התקיפה לא התכוננתי לזה. שבוע אחרי הדחקתי את זה והמשכתי הלאה, לא זכרתי שהדובר שלי הגיש תלונה למשטרה ואת פרטי האירוע", הוסיפה.

לדבריה, היא ענתה לנוביק את מה שזכרה כולל הטעיה שלא הוגשה תלונה למשטרה, "מיד לאחר מכן הדובר שלי התקשר ואמר ודאי שהגשנו תלונה למשטרה ומיד כתבתי ללוינסון כי אין לי את הטלפון של עקיבא – 'תאמר לו שהוגשה תלונה, שכחתי, הרגע הדובר עדכן אותי'. ביום שישי עקיבא פונה לדובר שלי, שהוא טרי, עדיין לא באמת מבין איך התקשורת הישראלית עובדת, לא מבין את הקודים ומבקש מסמכים, בעיקר של חדר המיון".

"יום אחרי התקיפה התחילו לדובר שלי כאבים בכתף, איפה שהוא חטף את המהלומה, הלך לחדר המיון כי היה משוכנע שנקרעה לו רצועת הכתף. היא לא נקרעה אבל קיבל משכך כאבים והמלצה לטיפול פיזיותרפי אם הכאב ימשיך. עקיבא כותב 'אני רוצה את המסמכים' ביום שישי ממש לפני כניסת שבת", הסבירה.

לטענתה, המסמכים לא היו אצל הדובר אלא בלשכה: "עקיבא אמר לו ש'זה לשימוש אישי אני לא הולך לפרסם את זה'. אז הדובר משיב שיישלח לו את הדברים בראשון, אלא שבראשון אצה עקיבא לדרך, משוכנע שאני לא ממוסמכת בכלל, וכתב מאמר בו הוא הילך בין הטיפות באופן מניפולטיבי וערמומי, אומר לעצמו 'וואלה היא המציאה הכל'".

כשנשאלה לגבי וידאו שמאמת את אירוע התקיפה, השיבה: "שאלה טובה אני מפנה אותה עיריית פתח תקווה, פנינו לעירייה גם הדובר הקודם וגם אתמול במשך כל היום ובעיריית פתח תקווה הגעתי לגורמים הגבוהים ביותר והם מסרבים לשחרר את ההקלטות אינני יודעת מדוע. סמוך לאירוע אמרו שלא מוכנים בשום פנים ואופן לשחרר צילומים, ואתמול הם אמרו שהם גונזים את הצילומים אחרי חודש ולא מוכנים לעזור לי".

בהמשך, סיפרה דיסטל על אירוע התקיפה עצמו: "הבחור צרח באופן מביש לכל אורך השהייה שלי באולם, עד שספי עובדיה נאלץ להרגיע אותו. כשיצאתי מהאולם הוא רץ אחריי עם צרחות לא נעימות בכלל כשכולו אומר אלימות ורצון לפגוע. הדובר שלי הניח את כף ידו בעדינות כדי לחצוץ בינינו וביקש ממנו להירגע ואז הוא חבט בו, זה הסיפור". 

"הדובר שלי הגיע לחדר מיון ולא כי רצה לעורר פרובוקציה אלא כי יומיים הוא לא הצליח להרים דבר ביד הזאת. החבטה שהוא נתן אם הייתה מגיעה אליי ולא לדובר שלי הייתה יכולה להיות חמורה יותר", הסבירה. 

בתגובה לדבריה, אמר אופנהיימר כי "יש בעיה לקחת אירוע בו הדובר נגע ראשון באדם בן 70 ולהציג את זה כאילו ניסו לפגוע בך" ושאל היכן עומד התיק במשטרה. דיסטל השיבה: "סגרו את התיק כמו שסוגרים הרבה תיקים". 

"אם הייתי ח"כ מהשמאל לא רק שהוא לא היה נסגר, הוא היה מגיע לאולפנים. מה שקורה לח"כ מימין זה שפתאום מרחמים על התוקף כי הוא מבוגר. אם זו הייתה אשתך שהייתה עומדת באותו מסדרון היית הרבה יותר אגרסיבי מהדובר שהיה מאופק, אני זוכרת את האיפוק שלו מול האדם שכל כוחותיו אמרו אלימות", אמרה. 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm