שר הפנים הטורקי, סולימן סוילו, התייחס היום (שלישי) לראשונה למעצרם של הזוג נטלי ומורדי אוקנין, ואמר במהלך פגישה עם שר הביטחון המונגלי כי "בזמן שהם צילמו מהמגדל הם צילמו את ביתו ומעונו של הנשיא שלנו. לא רק שהם התמקדו בבית במהלך הצילום הם גם סימנו אותו. גורמים ביטחוניים שראו את זה בזמן אמת התערבו". 

"הפרקליטות בוחנת את האירוע ובעקבות כך בוצע המעצר. בית המשפט יכריע בעניינם, אולם אנחנו יכולים לכנות את המעשים שלהם כפשע של 'ריגול מדיני וצבאי'", הוסיף. 

סולימן סוילו (צילום: Ahmet Bolat/Pool via REUTERS)
סולימן סוילו (צילום: Ahmet Bolat/Pool via REUTERS)

מוקדם יותר היום, שוחח עו"ד ניר יסלוביץ', המייצג את בני הזוג, עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM לאחר פגישתו אמש עם מורדי אוקנין בתא המעצר באיסטנבול. 

בפתח דבריו תיאר יסלוביץ' את פגישתו עם אוקנין אמש: "הייתה פגישה קשה, פגישה שעל ההתחלה בעצם הוא הציב בפניי שאלות קשות. בגלל שמדובר בדמות של עו"ד ישראלי הוא פרץ בבכי איך שנכנסתי, תא קטן, ישבתי איתו ביחידות, שזה הפתיע אותי מאוד שהרשו לי לשבת איתו לבד, לא יכולתי לחבק אותו כי הייתה הפרדה בינינו. נורא רציתי לתת לו חיבוק ישראלי טוב, ולחזק אותו כמו שצריך".

"הפתיעו אותי התנאים הלא טובים שהוא נמצא בהם, תנאים בסיסיים שאני אתמול כבר עבדתי לאורך כל משך שעות הלילה על מנת לדאוג לשיפור המצב שלו. אכן אחת המשימות החשיבות ביותר שיש פה לנגד עיניי זה לדאוג במהלך שהותו כבודו כאדם לא ייפגע", הוסיף.

 יסלוביץ' נשאל היכן עומדים הדברים כרגע, והשיב: "כרגע אני צריך לקבל אישור להיכנס לבית המעצר שנטלי שוהה בו. הערעור יוגש היום עד מחר, כולי תקווה שהמאמצים שלנו יניבו פרי בזמן הקרוב".