כיממה אחר קבלת האישור לביקורים קונסולריים: קונסול ישראל באינסטנבול, רונן לוי, ביקר היום (שלישי) את נטלי אוקנין העצורה בטורקיה, ואת בעלה מורדי העצור בתא נפרד, ביקר הקונסול הכללי, אודי איטם.

בני זוג ישראלים נעצרו בטורקיה בחשד לריגול לאחר שצילמו את ארמונו של ארדואן (צילום: רויטרס)

הדיפלומטים הישראלים נפגשו גם עם רשויות בתי הכלא המקומי, על מנת להבטיח כי בני הזוג יקבלו תנאים ראויים. זאת, לאחר שאמש נפגש עם הזוג עורך דינם, ודיווח על תנאי המעצר, שהוגדרו כ"לא טובים" לדבריו.

ביקורי הקונסולים ארכו פרק זמן ארוך ובמהלכם גם הועבר לבני הזוג הביגוד והציוד הנדרש. לאחר הביקור, עודכנו בני משפחתם של הזוג על ידי שר החוץ יאיר לפיד, מנכ״ל משרד החוץ, אלון אושפיז וצוות הקונסוליה באיסטנבול. 

מוקדם יותר היום, התייחס שר הפנים הטורקי, סולימן סוילו, לראשונה למעצרם של הזוג ואמר במהלך פגישה עם שר הביטחון המונגלי כי "בזמן שהם צילמו מהמגדל הם צילמו את ביתו ומעונו של הנשיא שלנו. לא רק שהם התמקדו בבית במהלך הצילום הם גם סימנו אותו. גורמים ביטחוניים שראו את זה בזמן אמת התערבו". הוא הוסיף כי "בית המשפט יכריע בעניינם, אולם אנחנו יכולים לכנות את המעשים שלהם כפשע של 'ריגול מדיני וצבאי'".

הבוקר תיאר עורך הדין יסלוביץ' בראיון ל-103FM את פגישתו עם מורדי אוקנין אמש, ואמר: "הייתה פגישה קשה, פגישה שעל ההתחלה בעצם הוא הציב בפניי שאלות קשות. בגלל שמדובר בדמות של עו"ד ישראלי הוא פרץ בבכי איך שנכנסתי, תא קטן, ישבתי איתו ביחידות, שזה הפתיע אותי מאוד שהרשו לי לשבת איתו לבד, לא יכולתי לחבק אותו כי הייתה הפרדה בינינו. נורא רציתי לתת לו חיבוק ישראלי טוב, ולחזק אותו כמו שצריך".

"הפתיעו אותי התנאים הלא טובים שהוא נמצא בהם, תנאים בסיסיים שאני אתמול כבר עבדתי לאורך כל משך שעות הלילה על מנת לדאוג לשיפור המצב שלו. אכן אחת המשימות החשיבות ביותר שיש פה לנגד עיניי זה לדאוג במהלך שהותו כבודו כאדם לא ייפגע", הוסיף.