ביקורה הקצר בישראל של אנדריאה מסה ממקסיקו, מיס יוניברס היוצאת, הסתיים באילת, אשר תארח באופן היסטורי את תחרות מיס יוניברס 2021.
תחרות מיס יוניברס תתקיים באילת ב־12 בדצמבר - באוהל ענק, אשר עושה דרכו בימים אלה לארץ, ויוצב בנמל אילת. המתמודדות ישהו בעיר במשך יותר משבועיים, שבמהלכם ינפשו ויקיימו חזרות לקראת התחרות. התחרות היוקרתית באילת היא ביוזמת ראש העירייה אלי לנקרי, בשיתוף משרד התיירות והתאחדות מלונות אילת.
התחרות - שהייתה אמורה להתקיים באילת כבר ב־1998 לציון שנת היובל למדינת ישראל, ובוטלה אז בשל היעדר תקצוב - נחשבת לאירוע היוקרתי ביותר שאירחה העיר. לאילת צפויות להגיע מתמודדות מ־90 מדינות בעולם, וכן צוותי טלוויזיה מ־300 מדינות. התחרות תשודר ישירות לכ־170 מדינות, באמצעות רשת פוקס ניוז.
מלכת היופי היוצאת מסה (27), מהעיר צ'יוואווה סיטי שבמקסיקו, היא בעלת תואר בהנדסת תוכנה ופעילה חברתית, המתמקדת בזכויות נשים. בביקורה באילת סיירה מסה בפארק הצפרות, וכפעילת איכות סביבה מצאה עניין רב בפעילות המתקיימת במקום לשימור נתיב נדידת העופות - פרויקט שהוגדר לאחרונה כאחד מהחשובים בעולם לשמירה על המגוון הביולוגי. במהלך ביקורה במקום היא אף ענדה טבעת לרגלה של ציפור ושילחה אותה להמשך מסעה.
הסיור של מסה באילת כלל ארוחה במסעדת חומוס, ומסה ציינה בהתלהבות כי היא מוכנה לאכול חומוס מבוקר עד ערב, וכי בהיותה טבעונית זו מנה מושלמת עבורה. בהמשך היא יצאה לשיט במפרץ, למפגש הגבולות ישראל־מצרים־ירדן ולטיול רייזרים במדבר. במהלך שהותה באילת היא התארחה בסוויטה המלכותית של מלון הרודס ויטאליס, וביקרה גם במלונות מלכת שבא, רויאל ביץ' ודן אילת.
לדברי ראש עיריית אילת אלי לנקרי: "אחרי שנה מאתגרת במיוחד בצל הקורונה, אילת נרגשת לשוב ולארח אירועים בינלאומיים מובילים. לשמחתנו, מאות מיליוני הצופים בעולם שיצפו בתחרות יוכלו ליהנות מבעד למסכים גם מיופייה הנדיר של העיר, ממפרץ אילת, שהוכרז מבין היפים בעולם, ממדבר רחב ידיים, מהרי אדום, ובכלל ממשאבי הטבע הנדירים של אילת. הבחירה באילת תמשיך ותחזק את מעמדה כעיר תיירות בינלאומית מובילה״.
בתוך כך, ממשלת דרום אפריקה הודיעה כי היא מתנגדת לכוונתה של מיס דרום אפריקה ללה מסואנה להשתתף בתחרות מיס יוניברס בישראל, והסירה את חסותה מהתחרות. מארגני התחרות בדרום אפריקה טענו כי לא מדובר באירוע פוליטי. מטעם מפלגת השלטון, הקונגרס הלאומי האפריקאי, אף פנו למארגנים וקראו: "להקשיב לקריאה שאין לעמוד מולה - להחרים את תחרות מיס יוניברס בישראל, שם שולט האפרטהייד".