חברת הכנסת שרן השכל מסיעת תקווה חדשה איימה ביום רביעי האחרון כי היא מתכוונת להחרים את הצבעות המליאה, על רקע החלטתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ שלא לקדם חקיקה בנושא רפורמת הקנביס. על רקע האיומים, שוחחה היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ואמרה: "ניצן לא חושב שצריך להעביר חוק, הוא חושב שצריך לעשות תיקוני תקנות. אך ישנה בעיה, והיא לא רק של שר הבריאות. משרד הבריאות פשוט לא מעוניין לוותר על כוחו, והשליטה ולכן הוא לא מעוניין לתקן את אותם תקנות ונהלים".

בפתח דבריה, השכל אמרה: "נדרשת חקיקה, אם הורוביץ רוצה להביא חקיקה שתתוקן, נביא אותה לוועדה ונראה שהכול תקין, אני אשמח. צריך לפתור את הבעיה הזו. לפני ארבעה ימים נדחה בג"ץ של מטופלים, והשבוע עשרות אלפי מטופלים הולכים לעמוד במצב של חיים נורמליים או חיי סבל, בגלל שהם נכנסים לתוך אותה רפורמה של משרד הבריאות".

"חלקם במצב של חיים ומוות. כשאני מקבלת טלפונים והודעות של ילדים מפרכסים ואנשים בוכים לי בטלפון, בשבילם אני נלחמת, לא בשביל קרדיט או אגו. רק לבוא ולתקן את המצב הנורא הזה בו הם נמצאים", הוסיפה.

בהמשך, פנתה לאריה אלדד, והתייחסה לחשיבות התרופה אצל ילדים חולי אפליפסיה: "באיזה תרופות היית מטפל בחולי אפילפסיה? בוא אני אספר לך, אין תרופה אחת לחולי אפילפסיה שהיא לחלוטין מסייעת לאותם ילדים. אתה מבין כמה אתגרים יש להורים של הילדים האלו? אתה מכיר בעובדה שהתרופה היחידה שמורידה את זה באופן דרמטי הוא שמן CBT?, אם אתה לא מכיר בעובדה הזו אנחנו בבעיה".

בסיום, שוחחה על חילוקי הדעות עם משרד הבריאות לגבי הרפורמה החדשה: "חילוקי הדעות שלי עם משרד הבריאות, היא הצורה שבה הם מנהלים את הרפורמה. מה שקרה בשנתיים האחרונות, זה שקנאביס רפואי הפך מתרופה שעולה 370 ש"ח, לתרופה שעליה משלמים 3,000 וגם 4,000 ש"ח".

"אני אראה לכם סרטון בו אמא אמרה לי 'אני אם חד הורים לשישה ילדים ואני לא מסוגלת להרשות לעצמי תרופה ב3,000 ש"ח, אני אאלץ להחזיר את הילד שלי למצב יום יומי שהוא חווה התקפים'. בתקווה חדשה היה חשוב לעגן את זה גם בהסכמים הקואליציוניים, אנחנו נאבקים למען החולים ואני מקווה שנצליח לפתור את המשבר הזה", סיכמה.