צה"ל יבקש הסברים משב"ס בנוגע לפרשיית הסרסור בחיילות בשב"ס, כך עולה מתשובת לשכת הרמטכ"ל לפניית ארגון חותם, ופורום בוחרים במשפחה. זאת לאחר שהם פנו לרמטכ"ל, למפכ"ל וליועמ"ש בדרישה כי תיפתח חקירה דחופה בעקבות עדותו של מפקד כלא גלבוע גונדר משנה פרדי בן דוד בדבר הדחה וסירסור בחיילות לזנות.

במכתב התגובה שהגיע מלשכת הרמטכ"ל נכתב: "אם המקרה המתואר בפנייתך ובתקשורת קרה מדובר במקרה קשה מביש ומחפיר", כתבו בלשכת הרמטכ"ל. והוסיפו כי "צה"ל מגייס את חיילי שב"ס ומעביר אותם לאחריות שב"ס, לצה"ל אין אחריות וסמכות בכל מה שקורה בין כותלי הכלא. צה"ל יבקש הסברים ועל פי הנחיית שר הביטחון נפעל".

לאחר התשובה מארגון חותם נמסר: "‏הכזונה יעשה את אחותינו?, המציאות ההזויה והבלתי נתפסת אליה התדרדרנו בה חיילות צה"ל ניתנות למחבלים לצורך סיפוק מיני, מעידה על כשל ערכי בשב"ס, אך לא רק, זו תולדה של כשל תרבותי של מתירנות שבו מין הופך להיות כצורך עובר לסוחר, עד שלצערנו זה מדרדר למקומות כאלו".

יו"ר בוחרים במשפחה מיכאל פואה הוסיף: "לנוכח המעשים החמורים מדובר בתגובה אנמית. אנו מצפים שצה"ל שיודע לקרקע את חיל האוויר ולהשבית אימונים כשיש תקלה חמורות. יקח אחריות וידרוש להוציא את החיילות מבתי הסוהר עד לברור ממצה והסקת מסקנות".

נזכיר כי בפניית חותם ובוחרים במשפחה, אשר נשלחה לפני כיומיים נכתב: "קראנו את הדברים מספר פעמים כדי לוודא שאכן עדות על אחת העברות החמורות ביותר של הדחה וסרסרות לזנות התבצע בחיילות, ועד עתה לא שמענו שנפתחה חקירה בענין. אנו דורשים את מה שהיה צריך לקרוא כבר מזמן לפתוח באופן מיידי בחקירה פלילית. להשעות את כל מי שחשוד כקשור לפשע מתועב זה".

בנוסף דרשו הארגונים לעצור את שרות חיילות החובה בשב"ס עד לברור הסוגייה: "לא יעלה על הדעת שבנות אשר באו לתרום לביטחון המדינה ינוצלו בצורה כל כך מחפירה על ידי המערכת. אנו בושים ונכלמים שפשע כזה יכול להתרחש, ואחרי שהוא קרה החיים שבים למסלולם. יש להפסיק באופן מיידי את שרות החיילות בשרות בתי הסוהר, עד לבירור מלא של העניין".