הודעה שבישרה הנהלת בית החולים רמב"ם בחיפה, למשפחה מאום אל פאחם על מותו של ראש המשפחה שהיה מאושפז בבית החולים במהלך השבועיים האחרונים, הובילה להתפרעות אלימה הערב (שבת) מצד בני המשפחה שתקפו את מאבטחי בית החולים וגם את השוטר הקהילתי במקום שניסה להרגיע את הרוחות. כוחות משטרה גדולים הוזעקו לבית החולים וביצעו מעצר של חשוד מרכזי כמי שהחל בקטטה ותקף מאבטחים וכן שניים נוספים עוכבו לחקירה. 

התקיפה בבית החולים רמב"ם. צילום: דוברות רמב"ם

אתמול בשעות הערב המוקדמות, הגיע צוות רפואי של בית החולים לבני משפחה מאום אל פאחם שאבי המשפחה היה מאושפז בבית החולים בשבועיים האחרונים. הצוות הודיע למשפחה כי למרבה הצער וחרף כל המאמצים הם נאלצו לקבוע את מותו של אביהם.

מיד עם מסירת ההודעה החלה התפרעות אלימה בתוך שטח בית החולים, שעה שאחד מבני המשפחה, צעיר בשנות ה-20 לחייו, תושב אום אל פאחם, החל להתפרע במקום, תקף את הצוות הרפואי ולא הסתפק בכך. כשהגיעו למקום מאבטחי בית החולים, המשיך החשוד יחד עם אחרים להפר את הסדר והחלו לתקוף מאבטחים של בית החולים.

גם כשהשוטר הקהילתי הוזעק להרגיע את הרוחות, המשיכו בני המשפחה להשתולל ולתקוף את גם את השוטר שלא נזקק כמו גם הצוות הרפואי והמאבטחים, לטיפול רפואי.

לבית החולים הוזנקו כוחות משטרה גדולים ולוחמי יס"מ שהדפו את המתפרעים, השיבו את הסדר על כנו וביצעו כאמור מעצר של הצעיר שעורר את המהומה ותקף את הצוות הרפואי וכן עיכבה שניים נוספים גבר ואישה בשנות ה-40 לחייהם שהיו על פי החשד מעורבים באירוע. 

כזכור, לפני כשבועיים הוגש כתב אישום נגד תושב נתניה בן 38, לאחר שהתפרע ותקף צוותי רפואה אתמול בחדר מיון בבית החולים לניאדו בנתניה.  החשוד נעצר על ידי שוטרי תחנת נתניה, ולאחר החקירה הוגש נגדו כתב אישום בעבירות של תקיפת עובד ציבור, ניסיון תקיפה של עובד חירום, איומים, היזק לרכוש במזיד והתנהגות פרועה במקום ציבורי.

מקרה אלימות בבית חולים לניאדו. צילום: דוברות בית החולים

על פי האישום, הנאשם הגיע כמלווה של אחר על מנת לקבל טיפול רפואי בחדר המיון של בית החולים, ודרש כי רופא יטפל בחברו באופן מיידי. לאחר שקיבל מאחיות המיון תשובה שאינה סיפקה את רצונו, החל בהתפרעות בחדר המיון, תוך שהוא מאיים על האחיות ומשחית ציוד של בית החולים. לאחר מכן, תקף את מאבטחי בית החולים שניסו להרגיעו.