ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, סיכמו היום (שני) על העלאת גובה דמי הקיום המשולמים למשרתי השירות הלאומי ב-50%. בהתאם, יועלה גובה דמי הקיום הבסיסיים למשרתי השירות הלאומי החל מחודש ינואר 2022 ויעמוד על 810 שקלים בחודש, במקום 540 כיום.

עלות ההחלטה, שתיכנס לתוקף לאחר אישור ועדת התעריף של הכנסת, הינה כ-60 מיליון ש"ח, אשר יוקצו מתקציב משרד רה"מ ומשרד האוצר. 

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "העלנו את דמי הקיום של חיילי הסדיר בצה"ל, ובה בעת מעלים את דמי הקיום של משרתי השירות הלאומי. צעד זה מתווסף לשורת צעדים לעידוד שילוב הצעירים בתרומה למען מדינת ישראל, הן במסלולים של צה"ל והן במסלולים של שירות לאומי אזרחי מתוך הוקרה על פעילותם החשובה למען החברה. נמשיך להביע הערכה למשרתים - לא רק במילים אלא גם במעשים".

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "בנות ובני השירות הלאומי עושים עבודת קודש במשך שנים ארוכות, בכל רחבי הארץ, ונותנים את הלב והנשמה למען עם ישראל. אנחנו מעריכים ומוקירים אותם - במעשים, לא במילים. כמו שהעלינו את שכר חיילינו ששומרים על ביטחון ישראל, כך היה ראוי להעלות את שכר השירות הלאומי - ואת זה אנחנו עושים היום. זו בשורה גדולה ומשמחת. אני רוצה לומר לבני ובנות השירות הלאומי - אנחנו אוהבים אתכם. אני רוצה להודות לידידי, שר האוצר ליברמן, על שיתוף הפעולה וליו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך, שפעל רבות למען הנושא".

מנכ"ל רשות השרות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי, מסר: "מיד עם ההודעה הברוכה על העלאת שכר החיילים ב 50%, פעלנו בהנחיית ראש הממשלה והשר הממונה על השירות הלאומי אזרחי נפתלי בנט, להעלאה במקביל של דמי הכלכלה הבסיסיים של בנות ובני השירות הלאומי אזרחי". 

"ראש הממשלה ושר האוצר קיבלו יחד החלטה משמעותית שהיא בשורה גדולה ל 18,000 בני ובנות שירות לאומי-אזרחי אשר מקבלים את המגיע להם, יחד עם הוקרת מנהיגי המדינה לפועלם. רשות השירות הלאומי אזרחי מבקשת להביע להביע את תודתה לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר האוצר אביגדור ליברמן ולחברי הכנסת שתמכו וסייעו למהלך הראוי עבור המתנדבים היקרים, אשר מתייצבים יום יום לשירות ונמצאים בחזית האזרחית."

ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות: "אנו מודים לראש הממשלה, ולשר האוצר על ההחלטה להעלות את דמי הקיום של מתנדבי השירות הלאומי. אנו שמחים שנענו לפניות שלנו, ומודים גם למנכ"ל הרשות לשירות לאומי ראובן פינסקי ולח"כ ניר אורבך על עשייתם למען כך.

"מפעל השירות הלאומי שמציין השנה יובל שנים של עשייה תורם תרומה משמעותית לחברה בישראל, ובימים אלו כשהמערכה נמצאת בעורף, מתנדבי השירות הלאומי לוקחים חלק מכריע בה ומאיישים תקנים קריטיים במגוון תחומים ומסייעים לחוסן החברתי של המדינה. העלאת דמי הקיום מעניקה להם מעבר לתוספת כלכלית גם תחושת הערכה והוקרה  על עשייתם, ואנו מברכים על כך".