ברקע ביקורו בבריטניה של שר החוץ יאיר לפיד פתחו שדרני 103FM בן כספית וינון מגל הבוקר (שלישי) את תוכניתם בשיחה על השר ונסיעותיו לחו"ל. מגל טען בפני כספית כי לפיד "נוסע לחו"ל יותר ממה שאתה עוזב את האולפן". בתגובה השיב כספית: "הוא נמצא הרבה בנסיעות עבודה כי ככה זה שר חוץ, אבל לפחות לא לוקח אליהן את רעייתו, ובניגוד לקודמו הוא משלם על החופשות". 

ינון: "לפיד כתב מאמר שהופיע גם ב'ידיעות אחרונות' ואני מניח שגם בעיתון בריטי יחד עם שרת החוץ הבריטית, בעקבות הפתיחה של שיחות הגרעין ובין היתר יש שם את הפסקה הבאה: "אנו מאוחדים בגינוי ההתקפות המחרידות על ישראל ונציגיה, החל מפיגוע הירי בירושלים בשבוע שעבר על ידי לוחם חמאס".

בן: "נו".

ינון: "לוחם חמאס? מה הוא קורא למחבלים לוחמים?".

בן: "יש לי תחושה שלפיד לא תומך בחמאס ופועל יום וליל כולל ההכרזה הבריטית בהשראת משרד החוץ להכריז על הזרוע המדינית של חמאס כארגון טרור. יש לי הרגשה שהמאמר נכתב במקור באנגלית ואז לך תדע איך הוא תורגם, ויש לי עוד שתי הרגשות לגבי לפיד. מה שבעיניי לא מוצא חן ביומיים האחרונים באשר ללפיד זה שהוא טס לחופשה פרטית לפריז. נכון שבנט המליץ רק למחרת לא לטוס לחו"ל אבל עדיין דוגמה אישית זו דוגמה אישית, אפרופו המינויים וכו'. בצד הזכות, זה התיאום הלא מובן מאליו שיש לנו עם הבריטים שבא לידי ביטוי אתמול גם בהצהרה המשותפת בנושא האיראני וגם אצל בוריס ג'ונסון שדיבר נדמה לי בהדלקת נרות כאילו מדבר בכלל נפתלי בנט. הלוואי שכל העולם היה בריטי, אני בעד להחזיר את המנדט".

ינון: "מה קורה עם לפיד והחופשות שלו בחו"ל? לא שעיני צרה, בכיף, שיסע לחו"ל, הכל בכיף. אבל הוא נוסע לחו"ל יותר ממה שאתה עוזב את האולפן. הוא כל היום בחו"ל בעבודה שלו, חוזר הביתה מהעבודה, טס לחו"ל לחופשה, כל חודש הוא בחו"ל, כאילו מה קורה פה. תסביר לי".

בן: "ההקבלה בין הטיסות שלו לחו"ל לעזיבתי את האולפן טובה".

ינון: "תודה, אני חושב שאנחנו צריכים יותר לפרגן אחד לשני".

בן: "בדיוק, הוא נמצא הרבה בנסיעות עבודה כי ככה זה שר חוץ, אבל לפחות לא לוקח אליהן את רעייתו, לכן נוצר הצורך לצאת לחופשות עם רעייתו ובניגוד לקודמו הוא משלם על החופשות. הוא לוקח כרטיס אשראי, יש לו את המצרך שקוראים לו כרטיס אשראי, הוא נותן את המספר לסוכן הנסיעות, זה תהליך מאוד מוזר. אני מציע לך בפעם הבאה שאתה מסתודד עם ביבי באיזו חתונה תבקש ממנו לראות את כרטיס האשראי. הוא (לפיד) משלם על החופשות. אני בעד שהוא יצא לכמה שיותר חופשות ולא רק הוא. זה נורמליות, זה כיף, זה סבבה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm