הלוויתה של הפרסומאית יפית גרינברג המוכרת בשמה המסחרי ג.יפית נערכת כעת בבית העלמין בקרית שאול, לאחר שנפטרה בגיל 70 בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן. 

יו"ר דירקטוריון חדשות 12, עו"ד תמי רווה, הייתה הראשונה שעלתה להספיד: "יפית חברה אהובה. כל כך לא נתפש שאנחנו כאן היום להביא אותך למנוחתך האחרונה, במקום לחגוג איתך את יום ההולדת ה-70 שכל כך פיללת לו. לכל העולם היית ג. יפית, אשת הפרסום הקשוחה, פורצת הדרך שלא נחה לרגע. לנו, החברים והחברות שכל כך טיפחת ואהבת, היית אישה עם לב ונשמה ענקית. לכל אחד היית אוזן קשבת ודואגת. הרצון והתשוקה שלך לחיים היו אדירים".

אור גרינברג, נכדה של ג. יפית, ספד: "אני יודע שאת שומעת אותי גם עכשיו. אתם אולי מכירים אותה כג. יפית מהטלוויזיה והפרסומות, אבל בשבילי תמיד תהיי הסבתא שאהבתי ואוהב תמיד". בני, בעלה של ג. יפית, הוסיף: "את החיים שלי, תמיד היית. אני אוהב ואהבתי אותך תמיד. לימדת איך להתנהג מול העולם, להיות טובים ולהיות אהובים. לכי, אהובה".

הלווית ג. יפית (צילום: אבשלום ששוני)
הלווית ג. יפית (צילום: אבשלום ששוני)

אייל גרינברג, הבן: "התנועה האחרונה של האישה הצדיקה הזאת הייתה כיסוי עיניים בזמן המילים 'שמע ישראל'. לא מפחד, באמצע תפילה. אני בן יחיד לאמא שגידלה אותי כמעט לבד, עד שהכירה את בני, ומלהקים משרד שמוכר מודעות וכתבות הצליחה להקיף את עצמה בכל כך הרבה מעגלים וחברים אוהבים. כולכם הכרתם את היכולת שלה לדהור קדימה. החברים הכי טובים שלי היו החברים הכי טובים של יפית. אני רוצה להגיד תודה גדולה לצוותים הרפואיים של בית החולים בילינסון שלא הרימו ידיים. אמא שלי עשתה אולי טעות אחת - היא לא כתבה ספר. היא לא האמינה עד אתמול שהיא נפרדת מאיתנו. היא האמינה וידעה שהיא יוצאת מזה".

מוקדם יותר, מכריה ספדו לה ברשתות החברתיות. יושבת ראש דירקטוריון חברת החדשות עו״ד תמי רוה, כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "כל כך קיוויתי ביחד עם כל החברות שלה שתצליח להתגבר על המחלה הארורה ותחלים". היחצ"ן רני רהב כתב: "ג. יפית הייתה מודל לחיקוי, יפית הייתה האישה הראשונה בישראל לזהות טרנדים".

לימור לבנת בלוויה של ג. יפית  (צילום: אבשלום ששוני)
לימור לבנת בלוויה של ג. יפית (צילום: אבשלום ששוני)

גרינברג נולדה ב-9 באוגוסט 1951 בשם יפה מימון בבני ברק למשפחה מסורתית יוצאי טריפולי. למדה בבית ספר תיכון עירוני דתי בני ברק ובעלת תואר ראשון בחינוך וגאוגרפיה באוניברסיטת בר-אילן. עד לעליית ערוצי הטלוויזיה המסחרית בישראל, הייתה ידועה במדורים הפרסומיים שכתבה בעיתונות תחת הכותרת "כדאי" ובחתימתה "ג. יפית", בהם פרסמה מוצרים ושירותים בכתבות תחקיר אינפורמטיביות, שהוסיפו לקורא ערך מוסף על הנושא אותו סקרה.

הלוויה של ג. יפית (צילום: אבשלום ששוני)
הלוויה של ג. יפית (צילום: אבשלום ששוני)

לווית ג. יפית  (צילום: אבשלום ששוני)
לווית ג. יפית (צילום: אבשלום ששוני)

לווית ג. יפית  (צילום: אבשלום ששוני)
לווית ג. יפית (צילום: אבשלום ששוני)