בהיכל התרבות במודיעין תיפתח היום תערוכה מיוחדת של ציורים, שיועמדו למכירה במטרה לתמוך בפעילות אומנותית ויצירתית של דיירי עמותת שק"ל, שהם אנשים עם מוגבלות. מה שמיוחד עוד יותר באירוע הוא האדם העומד מאחוריו, אשר אינו עוד בין החיים.

רמי צמח (1937־2020) היה צייר, שיצר לאורך שנותיו מאות ציורי נוף וטבע עוצרי נשימה. צמח היה אדם עם מוגבלות והוגדר כמתמודד נפש. על אף הקשיים שחווה, סיים את לימודיו בהצלחה ועבד במשך 35 שנים בספרייה במוזיאון ישראל. לאחר צאתו לגמלאות, המשיך להתנדב בארכיב המוזיאון. בכל שנות חייו הקפיד להמשיך ולצייר.

צמח הוא גם בוגר פרויקט "דרכון לקהילה" של עמותת שק"ל, העוסק בשילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה, אשר במסגרתו השתתף בתוכנית "יוצרים קשר - דיאלוג באמצעות אומנות" - פרויקט משותף עם בצלאל, האקדמיה לאומנות ועיצוב ירושלים.

לאחר מותו הוריש צמח את אוסף ציוריו לעמותת שק"ל - שילוב קהילתי לאנשים עם מוגבלות. האוסף, "משתלב בנוף", יוצג במהלך החודש הקרוב במטרה לממן פעילויות אומנות ויצירה לדיירי העמותה.

אוצרי התערוכה, גבי יאיר ורותי שגיא, בסיוע מנהל העיזבון של אוסף הציורים, עו"ד אבי שון ממשרד יגאל ארנון ושות', מספרים: "העולם של צמח אופטימי ומשדר תקווה. ביצירתו, הושפע ממגוון סגנונות, ובעבודותיו אין גוון שחור, מבחינה מעשית וגם מטאפורית - עולמו מואר ומועשר בצבעוניות. זהו מסר של אושר ושמחת יצירה".