מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התייחס היום (רביעי) במהלך הכנס הבינלאומי לציון 50 שנה לנציבות תלונות הציבור. בפתח דבריו אמר כי "נגיף הקורונה מלווה את העולם כבר שנתיים. משך הזמן אפשר לנו להפיק לקחים. חשוב מאוד שגם בזמן התגלות מגפה ווריאנטים - מדינת ישראל וכלל מדינות העולם יקפידו על זכויות הפרט וינהגו בזהירות, באדיבות ובמהירות בכל פונה". 

בהמשך חשף כי "עלו ליקויים בכל הנוגע ליעילות השימוש באיכוני השב"כ. בדוח עלה כי רק כ-3.5% מהאנשים שנמצא שהיו במגע עם חולים, ולפיכך נדרשו להיכנס לבידוד, התבררו בסופו של דבר כחולים".

"יחס זה שיקף פוטנציאל של כניסה נרחבת מאוד של אנשים לבידוד ובכלל זה גם של מי שלא היה במגע קרוב עם חולה. בדוח הומלץ שסיוע שב"כ למשרד הבריאות בביצוע חקירות אפידמיולוגיות יעשה לצד חקירה אפידמיולוגית יסודית ומעמיקה; וכי מידע שהתקבל משב"כ ישולב באופן יזום בתהליך חקירות אפידמיולוגיות המבוצע על ידי תשאול של החולה, בלי להסתמך רק על איכוני השב"כ", הוסיף.

כזכור, במסגרת המאבק בהתפרצות הווריאנט החדש אישר קבינט הקורונה שורת צעדים משמעותיים. בין הצעדים, אושר גם השימוש באיכונים סלולריים שיופעלו על ידי שב"כ, למעקב אחר מאומתים שנושאים את הזן החדש. שר המשפטים גדעון סער, הביע את התנגדותו להגבלות כלשהן על נתב"ג כמו גם לאיכוני השב"כ. זאת, לדבריו, מאחר ומדובר בפגיעה במדיניות הממשלה. "יש צורך בדריכות, אבל לא הייתי ממהר", הוסיף. 

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

כמו כן, מתח ביקורת גם על ועדת החריגים ואמרה כי היא "צריכה לגלות רגישות מיוחדת תוך שמירה על בריאות הציבור. בעוד שבועיים נפרסם את דוח נציבות תלונות הציבור על הסבבים השלישי והרביעי של הקורונה. אני קורא גם לחברי ועדת החריגים הנוכחית - אתם עוסקים ב'דיני נפשות'. חשוב להפיק לקחים ולתת מענה מהיר והומניטרי לפונים".