האלימות במגזר הערבי שוברת שיאים: ניצב בדימוס אורי בר־לב, לשעבר מפקד מחוז דרום במשטרה, הזהיר הבוקר (רביעי) מהתדרדרות נוספת במצב, שעלולה להסתיים, לדבריו, בטבח. בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm, אמר עוד בר-לב, כי "השפטים חשים מאוימים".

"אני מאוד מוטרד ממה שקורה בארץ - לא רק בדרום", אמר בר לב בפתח דבריו. "אני מניח שהרבה מאזינים ראו את הסרטון מנצרת, אנחנו שומעים על ירי בנצרת, בלוד, בבקה אל גרבייה. קורה כאן תהליך שכמו בסיפור - הסבתא מתאפרת בזמן שהבית עולה באש".
 
בר-לב הסביר כי "ההתנהלות סביב שומר החומות זו איזושהי נקודת ציון. אוזלת היד של כל מערכת אכיפת החוק ובייחוד המערכת המשפטית - היא זו שמייצרת הרתעה. יש ענישה מקלה מאוד, מאות נעצרו בשומר החומות, והענישה לאלה שהגיעו לכתבי אישום זו ענישה של שופטי כדורגל. אנחנו לא באמת מנצלים את מה שהמחוקק נתן לנו".


 
למה זה קורה? השופטים חוששים או מאוימים?
"ודאי, התשובה היא כן באופן חד־משמעי. אנחנו מאבדים רלוונטיות - ואם הנגב והצפון הם חלק ממדינת ישראל החוקים שם שונים. ברגע שאתה לא רלוונטי מי ששולט בשטח בסוף זה אותם עבריינים, והמרחק בין עבריינות לטרור קטן מאוד".
 
כשנשאל האם המצב יכול להוביל לרצח של שופט, השיב: "בוודאי, אבל זו לא כל התמונה. באירוע הבא יישפך המון דם, אנחנו הולכים לקראת אנרכיה. הסתובבתי בלוד, היה ירי בלי הפסקה ובכלים כבדים - ואתם בתקשורת, אני מופתע. היה ירי גם בעימות האחרון, והתקשורת מתעלמת. איש חינוך שאני מכיר וגר ברמלה - ירו לו ברכב ארבע פעמים בחודש האחרון. התעלמנו מזה בעבר - 'שירצחו אחד את השני' - אבל בסוף נמצא את עצמנו בטבח". 
 
זה מה שיהיה? טבח?
"בוודאי. אנחנו בדרך לשם".

זה נשמע דמיוני. ערבי־ישראלי יפתח באש אוטומטית לעבר יהודים?
"בוודאי! איפה אתם חיים? אני נפגש עם אנשים ואני רואה מה קורה בשטח. הרחוב הערבי מבין מי שולט ברחוב, הוא מזהה את החולשה".

סייע בעריכת הידיעה: יניב מורוזובסקי/103fm