מוריה כהן, האם שנפצעה בשעות הבוקר בפיגוע הדקירה בשכונת שמעון הצדיק בירושלים, שחזרה הערב (רביעי) את האירוע הקשה שעברה. בריאיון לערוץ 12 סיפרה כיצד נדקרה על ידי המחבלת, נערה בת 14, שהתגוררה בסמוך אליה: "קמתי בבוקר ולקחתי את הילדים לגנים ופשוט הסתכלה עליי מישהי שאני מכירה. הייתי בטוחה שהיא מחפשת חברה מבית הספר". 

"היא הסתכלה עלי במבט שנאה כזה", המשיכה כהן, "אני כבר רגילה לזה ששולחים אלי מבטי שנאה. המשכתי להתקדם עם הילדים והרגשתי מכה חזקה בגב. היליד שלי אומר לי בבכי 'אמא יש לך סכין בגב'". לדבריה, קבוצות של ערבים הבחינו במתרחש אולם לא עשו דבר ולא סייעו לה לאחר שנפצעה. "לאף אחד לא הכיה איכפת. לקחו עוד כמה דקות עד שמישהו נעצר והזעיק עזרה", סיפרה וסיכמה: "מזעזע אותי שהיא (הדוקרת) ילדה מבית הספר, לא מתנהגת כמו בן אדם, גם לא בטוח שכמו חיה. זה מכעיס אותי שאני מזהה אותה". 

מוקדם יותר, שוחח בעלה, דביר, עם פרופסור אריה אלדד ובן כספית, בתוכניתם ב-103FM, ואמר כי האירוע יכל להסתיים באופן חמור יותר. "ברוך השם, היה נס גלוי", קבע. 

כהן פירט ואמר כי לאחר שרעייתו הובלה לבית החולים, היא עברה טיפול רפואי שבסיומו חזרה הביתה. "היא חזרה בריאה ושלמה עם קצת סיכות בגב אבל זה יעבור", תיאר והוסיף, "היא סובלת מכאבים, היא על משככי כאבים. מחכים לחזור לשגרה".

כזכור, הבוקר נדקרה מוריה, בשעה שצעדה עם ילדיה ברחוב, על ידי מחבלת בת 14, בת למשפחה משייח ג'ראח המיודעת לפינוי. כהן התייחס לכך: "השכנים פה מיועדים לפינוי, הוויכוח המשפטי מתנהל כבר הרבה שנים. אנחנו גרים פה אבל זה לא קשור אלינו הדיון המשפטי על הבתים האחרים. יש דיון משפטי על הבית שלה. היא חיכתה לאשתי הבוקר אחרי תקופה ארוכה שאנחנו חוטפים אבנים, בקבוקי תבערה, אירועים ביטחוניים, הפגנות ותהלוכות". 

"הבוקר אשתי יצאה עם הילדים לכיוון המעונות והגנים, בדרך חיכתה לה המחבלת", ציין. "היא ישבה בצד, עברו לידה יהודים אחרים והיא לא עשתה להם שום דבר. היא חיכתה לאשתי וברגע שהייתה לה את ההזדמנות היא עקבה אחריה והתנפלה אליה", הוסיף וקבע: "אנחנו מעריכים שזה היה מכוון אליה או לאחד התושבים". 

כשנשאל היכן עומד כעת ההליך המשפטי מול בתי התושבים הערבים, השיב כהן: "אני לא מתעסק בהליך המשפטי, מי שרוצה שיפנה לבג"ץ ויפגין שם. יש להם צווי פינוי, הם לא מסכימים לפרשות ומעבר לזה אנחנו לא יודעים יותר מדי".

כהן סיפר כי בעת שנדקרה, כל חמשת ילדיה של מוריה היו לידיה וראו את המתרחש. "כל חמשת הילדים היו איתה, אני הייתי במילואים באותו זמן כשקיבלתי את הטלפון והזדרזתי לחזור הבייתה. הילד רעד וצעק 'אמא יש לך סכין בגב' והם ראו את הכול. הם סיפרו לי את כל מה שהם ראו לאורך כל היום. זה נס גדול ואנחנו מודים על המצב שלנו. אנחנו מקווים שהמשטרה תתחזק ויתנו לה יותר כוח לעשות פה סדר וביטחון לתושבים". 

בסיום דבריו אמר כהן כי למרות הפציעה של אשתו, הוא מגדיר את האירוע כנס. "זה יכול היה להיות הרבה יותר עמוק", אמר. "אנחנו לא חושבים על זה ולא מתעסקים בזה - אנחנו מודים על התוצאות הקלות שהיו. אנחנו נשארים כאן עם כוחות חדשים מתוך זה, ברוך השם זכינו בנס הזה. אנחנו בטוחים בדרך שלנו", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm