בשעות הבוקר (שישי) החלה בעיר לוד פעילות של כוחות משטרה ומג"ב באזורים בהם התחממה הגזרה בחודשים האחרונים. מדובר באזורים שבהם אירעו מספר אירועי ירי, במסגרת ניסיונות וחיסולי חשבונות בין חמולות לבין גורמים בתוך חמולות מסוימות, סכסוכים שגבו מספר פצועים, כולם מהמגזר, אלא שבעצם התרחשותם באותם אזורים הם היוו סכנה גם לאזרחים חפים מפשע ועוברי אורח שנקלעו בדרכם לאותם אירועי ירי.

יצוין כי חלק מהאירועים התרחשו בשעות הבוקר, באזורים בהם התנועה ערה, וזאת ללא מורא ובעזות מצח, כאשר גורמים עבריינים לא בחלו באמצעים וביצעו ירי במטרה לגרום לחיסול יריביהם. בעקבות כך הנחו מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי ומפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון לתגבר את הכוחות, וכפי שנעשה במסגרת מבצע "שומר החומות", החלו מהבוקר פלוגות של מג"ב לבצע פעילויות יזומות בלוד.

תיעוד מעצר בלוד בזמן הפרות הסדר (צילום: דוברות המשטרה)

לאחרונה דיווחו תושבים בעיר על מספר אירועי ירי, חלקם בשעות אמצע הלילה, או על מטרד וסיכון חיי התושבים. התושבים פעלו מול המשטרה ומעבר לתלונות דרשו להכניס לעיר כוחות גדולים על מנת להשיב סדר לעיר, שידעה שנים יפות יותר עם דו קיום ואחווה בין התושבים.

"יותר מדי אירועים בפרק זמן קצר הם כבר מעבר לסיבולת שלנו וחשוב להדגיש שאנחנו לא זועקים רק את זעקת היהודים בלוד, אלא משתפים פעולה גם עם תושבים ערבים לא מעטים, שמשוועים לימים של שקט ואחווה בעיר הזאת. מדובר במרכז הארץ, בעיר שחיו בה זה לצד זה יהודים וערבים, ובידי המשטרה וביכולתה להשיב את הסדר לעיר", אמרה תושבת לוד.

כאמור, ביום שלישי האחרון שני גברים בשנות ה-30 לחייהם נפצעו באורח קשה באירוע ירי ברחוב סטרומה בעיר לוד. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לשניים טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים שמיר-אסף הרופא כשהם סובלים מפציעות חודרות. המשטרה פתחה בחקירה, כאשר ההערכה היא שמדובר בסכסוך מוכר בתוך המשפחה. במקביל לחקירה שמתנהלת בזירה לרבות איסוף ממצאים, פתחו הכוחות בסריקות בניסיון להתחקות אחר עקבותיו של החשוד.