לילה מתוח: יחידת מסתערבים של מג"ב נכנסו הלילה (בין ראשון לשני) לשכם כדי לעצור מבוקש של השב"כ. בניגוד לפעמים קודמות, שבהם נערכו עם כוחות על הגגות, הפעם הם חיכו עם כוחות כבדים מבחוץ, כאשר רק כח המסתערבים נכנס רעול פנים לתוך השכונה.

לאחר שעצרו את המבוקש והורידו את המסכות, מספר מחבלים השליכו לעברם מטעני צינור מטווח קצר. הכוחות שהיו בהמתנה בתוך הרכבים ביצעו ירי לעבר המחבלים, והרגו אחד מהם. בנוסף, לפי דיווח פלסטיני נפצעו מספר מפגעים נוספים שפונו על ידי הסהר האדום. 

בכוחות הביטחון מעריכים שבשכם מעתיקים את הפעילות בגזרה החמה מג'נין. במקביל, בעקבות כל זאת במג"ב מעדיפים שהעימותים יישארו בתוך שטחי הרשות, ובתקופה הקרובה צפויים בישראל להוציא לפועל מספר פעולות דומות.

לפני כשלושה שבועות, אחרי הירי בעיר העתיקה שממנו נהרג אלי קיי התפתחו הפרות סדר בכמה מוקדים בגדה המערבית, ההתפרעויות כללו השלכת בקבוקי תבערה ליד חומש ועופרה, וכן בשער אוהד, בנווה צוף, בין ענתות לחיזמא ובכביש 485. צה"ל סגר את הכניסה הצפונית ליישוב עזון לאחר שפלסטינים יידו אבנים ופגעו בכלי רכב של ישראלים. הכוננות עלתה במוקדי החיכוך בהר הבית, שער שכם וברחבי אוגדת יו"ש.