ההתפטרות והסערה: לאחר שמנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק התפטר מתפקידו, טענה שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון כי המחלוקת ביניהם הייתה על אופן תפקודו, התנהלותו ואי עמידה ביעדים שהציבה למערכת החינוך. מנכ"ל משרד החינוך לשעבר שמואל אבואב שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב בתוכנית איפה הכסף? ב-103FM.

בפתח דבריו אמר אבואב: "זה נעשה באקורדים צורמים, ובפרהסיה לעיניהם של 200 אלף מורים ו-2.2 מיליון תלמידים. זו לא הדרך הנאותה להיפרד. בשנה וחצי, היו חילופים של שלושה מנכ"לים, אין לזה אח ורע בתולדות מערכת החינוך, זה לא ארגון קטן אלא מערכת לאומית מורכבת בתקופה הרת משמעות, זה יוצר חוסר יציבות ובזהירות יתרה, גם חוסר אמון של אנשי החינוך במערכת".

אבואב הוסיף: "נגיד שהשרה הגיעה למצב שהוויכוחים הגיעו לסף רתיחה והשניים לא יוכלו להמשיך יחדיו, מתאמים ועושים את זה בתהליך, לא מפטרים אדם לאלתר, לא בגחמה, לא במיידיות. מי ייכנס מחר במקום סלוביק לתפקיד? לטענת המנכ"ל וגם זה קיבל פומביות, לשרה יש דעה שונה מהדעה הרווחת בממשלה באשר להפיכת בתי הספר לזירה שנתרמת לחיסונים".

"חד משמעית הייתי מאשר כניסת חיסונים. 70 שנה בתי הספר בשליחות מערכת הבריאות, 95% מהתלמידים מחוסנים בבתי הספר במשך כל השנים, מתוך השוויוניות. הגיעו למסקנה הזו לפני עשרות שנים. אי אפשר להטיל דופי באבחה אחת בזירה הזו. כדי לפתור את הבעיה צריך תוכנית לאומית, וכל שר שנכנס הוא חלק ממנה. אפשר לעשות שינוי ושינוי גדול, אני מכיר את המערכת. אי אפשר בחלוף שלושה חודשים לדבר בגנותו ולומר דברי קטגוריה נוקבים", סיכם.