בתעשיית התיירות חוששים מפני הגבלות נוספות על נתב"ג במסגרת המאבק בנגיף האומיקרון, זאת לאחר שאמש אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ במסיבת עיתונאים כי "אנחנו לא נסגור את השמיים, אך נבחן את נתוני התחלואה ונתאים את המדיניות בנתב"ג ונוסיף קריטריונים חדשים לבחינת מדינות אדומות". 

מנהל מטה מנכ"ל חברת התעופה ''אל-על'', שלומי עם שלם, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס לחששות: "אנו נמצאים בתהליך ארוך מהחלטת הממשלה לפני כשבועיים, אנו מרגשים את הנזקים שהדבר הזה גורם לחברות התעופה. דיברנו עם שרת התחבורה, עם קבלת ההחלטה ראש הממשלה הודיע שהם יפצו את ענף התעופה והתיירות ואנו ממתינים לפיצוי הזה".

"יום למחרת ההחלטה, השרה הבטיחה לתת לנו פיצוי, גובש מודל פיצוי ואנו ממתינים מאז, אנו מקווים שזה יגיע מהר כי אין לנו זמן לחכות. אנו כל הזמן בקשר איתם. הענף כולו זקוק לזה, אנו לא אשמים ולא מבקרים את ההחלטות של המדינה, המדינה מחליטה בשונה מכל מדינה בעולם אך מבלי להיכנס לדקויות, אנו לא אחראים לבריאות הציבור".

לדבריו, "כשהמדינה מחליטה החלטה כזו שממש סוגרת לנו את הטיסות, היא צריכה גם לתת פיצוי וכדאי שהוא יגיע מהר. אנו בתוך אירוע מתגלגל, יש כל הזמן שינויים, יש ביטולים, זה כל יום משתנה אבל זה משהו משמעותי, אנו מרגישים את זה בכל יום. הנזקים גדולים ובנו מודל לפיצוי, הדרך היא פשוט לאמץ את המודל הזה בלי השהיות מיותרות".

בסיום, אמר כי "גם היום, אנו רואים שעדיין אנשים מזמינים, חייבים ללמוד לחיות לצד הקורונה, ועדיין לטוס לחו"ל, יש עדיין מקומות בהם אפשר ליהנות ולשמור על הבריאות. בהחלט אנו מתמודדים עם אתגר שהוא הגדול ביותר בתולדותינו, אנו עושים כל שביכולתנו, כשנותנים לנו לטוס אנו מוכיחים שאנו יכולים לעשות את זה".

מטוסי אל על מקורקעים בנתב''ג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
מטוסי אל על מקורקעים בנתב''ג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

לדבריו של עם שלם, הצטרף גם ירון בורגין, שותף ומנכ"ל ב''אברהם הוטלס וטורס'', שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ואמר כי "אנו רוצים שיפתחו את השמיים, אנו לא רואים שום סיבה הגיונית ולוגית אחרי שנתיים במפגה, יש הבחנה בין מחוסן עם דם ישראלי לבין דם ישראלי מאירופה, החיסון הוא אותו לחיסון, אין שום סיבה שתהיה הבחנה עקרונית בגלל על זרים או ישראלים".

"הדבר צריך להיות מאוחד, לבידוד אני לא נכנס. הסיבה היחידה שהממשלה מרשה לעצמה לעשות את הסגירה כי הם יודעים שהלובי של התיירות לא מספיק חזק, הם לא מעזים לסגור את השמיים לישראלים כי הם יודעים שזה צעד חריג ביותר. אנו עם ארבע מדינות בעולם שסגרו את השמיים, זה כבר לא העולם שאנו נמצאים בו".

"אין לי מסר למהלך חוץ מאיבוד עשתונות. ענף התיירות הנכנסת שרובו עסקים קטנים, כל המקומות הללו הם מאות אלפי משפחות בישראל שכבר שנתיים ללא עבודה, מחסלים את ענף התיירות לשנים, זה לא איזה משהו קטן. מצב המלונות בארץ מזעזע, הפסדים על הפסדים במשך שנתיים, לא היה חודש אחד של רווח. זה לא רק מלונות".